Utblandad saffran
Dottern minns inte var hon köpte dem men pulvret är utblandat med något annat; jag såg på en gång att det var något konstigt fast det luktade som det skulle så för säkerhets skull tog jag 3 påsar i stället för 2. Degen blev gul med den extra påsen och de färdiga bullarna ser bra ut men de smakar inte som de ska
fy fasiken.
Jag vill ha mitt saffran i pistiller och inget pulver.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Sonens kompis köpte saffran till mig när hon var i Indien och det var i pistillform.
Jag är måttligt förtjust i saffran och brukar använda gurkmeja för färgens skull istället
/Maria
Jo alla gillar inte saffran men bakar man saffransbullar ska de också smaka så.
Saffran är bra. Speciellt i parfymer 
Saffransté om man har ont i magen
Har för mig att de har pratats om de innan om just saffran att de blandar ut de med gurkmeja. Just för att sälja de billigt
Men jag vill ha riktig saffran så de smakar saffran, Annars är det inte saffran
Detta året är ju saffranet väldigt billigt. Annars är det smart att inte köpa saffran om man hittar det billigt samtidigt som andra affärer säljer det dyrt. Som Stina63 skriver så blandas saffranet med annat, alt. kan en annan produkt ha använts som jag tror heter "saffron" eller nått liknande.
Det borde stå på påsen för man köper ju saffranet för smakens skull. Det är inte kul när man sätter igång ett storbak av lussebullar och sedan sätter tänder i en helt vanlig bulle
saffrans bulle ska smaka saffran,,, Tycker jag med cristine att det borde stå på påsen
Tack Jeremina!
Ja det var gurkmeja.
Jag kommer att få nu från min by Almuñecar en sändning, vallmon växer där i den tropiska dalen på vägen upp till Granada.
Jag saknar torget och de små affärena dit man går och köper naturliga örter och plantor