Främmande land
Om Du av någon anledning inte skulle kunna bo kvar i Sverige..i vilket land skulle Du välja att bo, och varför ? 
Om jag inte skulle bo i sverige så skulle jag vilja bo i Grekland. Tycker om landet, människorna, maten å kulturen. Var i grekland vet jag inte men någon av öarna skulle det bli.
De får jag nog tänka på ordentligt,,, De hade nog blivit norge eller danmark, För de är nära till sverige
Norge..för att jag har alltid trivts i detta vackra land.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Kanada verkar vara ett land som verkar trivsamt. Vacker natur och väldigt olikt Amerika vad jag förstått men jag har aldrig varit där.
/Maria
Kanske Finland, Helsingfors eftersom jag har släkt där och jag gillar staden.
Eller England, London, som är en riktig favorit!
Tyskland. 
Ja kanada är ett vackert land, Detta är svårt för det finns så många vackra länder
I västra Kanada tror jag, British Columbia, mest för att de har ett liknande klimat och fantastisk natur. Annars kan jag tänka mig både Finland och Norge. Finland för att där är det mer "raka rör" än i det mesiga Sverige med sin jantelag och Norge för att det är lätt att acklimatisera sig där som svensk.
Hur som helst, jag skulle definitivt välja ett land med tempererat klimat som här, så medelhavsländerna och mer tropiska ställen går helt bort för min del.

Utan tvekan säger jag själv Norge..storslagen natur med fjordar, berg och midnattssol. Geiranger, norrsken, samer och massor av troll! 
Vet inte vilket land - men skulle nog välja ett där vårt vår- och sommarklimat dominerade…
Fast Kanada och Nordöstra USA som t ex New Hampshire och Norge skulle vara alternativ också - skulle nog känna mig hemma där eftersom det är lite "Sverige-likt"…
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
…då skulle det bli Finland…igen,bara för,att jag är inte så intreserat mer,att börja från början,fast det är bara 36 år sen sist….ny början i ett nytt land osv.
Jag vill ha lite lättare liv nu o har blivit så fast i Sverige…men man vet aldrig…kan bli vilken land som helst???OM…..
När jag var i Norge för ett par år sedan i Bergen så blev jag så förvånad över hur mycket missbruk och fylla man såg helt öppet.
Människor som låg längs husväggar, på en parkbänk eller allmänt påverkade. Unga utslagna människor.
För första gången såg jag en människa "ta en sil" helt öppet.
Detta förvånade mig oerhört med tanke på att Norge är ett ganska välbeställt land men som tydligen har stora problem med just missbruk.
Så mycket jag såg den veckan har jag knappast sett på flera år här hemma och då bor jag ändå i Göteborg.
/Maria
Skulle kunna tänka mig att bo i Schweiz.
Jag älskar Grekland, men att bo där med den ekonomi och det styre de har… Nää.
Ohoo, så svårt. Hmm..kanske i en "bersby" i Italien. Eller, kanske Skottland, Norge, Island eller Holland (Amsterdam)
Äh…vet inte
Eftersom jag inte vill leva utan jakt med hundar så blir valet Finland.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Norge då jag blir salig av dess natur
Vet faktiskt inte, då jag inte vill bo utomlands alls.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
England! Tänk så mycket historia att upptäcka och uppleva, och de flesta är jättetrevliga. Skulle nog kunna tänka mig att bo i Brighton eller något ett tag faktiskt.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Danmark, där känner jag mig hemma. Annars Italien, för att deras kultur är så rik :)
Norge**För det tycker jag är vackert
Lena.P är jag i verkliga livet.
# 20 Då skulle vi kunna bo grannar!