Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 539 ggr
Cristine
0

Spannmål.

Jag brukar äta grovt mörkt bröd med frön eller flingor på morgnarna, nu undrar jag om det är så nyttigt med så mycket järn i flingorna, om man rör ut dem och häller dem i en genomskinlig plastpåse och sedan blåser med hårfön så träder en stor knapp fram. Tar du ut och slår sönder den  är där stora flisor, det ska finnas i allt spannmål.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Nu fattar jag ingentingFörvånadTyst

/Maria

Cristine
0

Ska det finnas järn i spannmål?

Anders 50
0

Hänger inte heller med…

Visst finns det järn i spannmål, ca 1 mg/100g vete. Blir inte stora flisor av det…

Förr fanns det leksaker med i Kellog´s paketen, är det ett sådant du hittat? Skrattande

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nej.. det här, det finns flera olika om samma tema med prover.

aggeelin
0

Varför ska du föna flingorna!!??

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Cristine
0

För att järnet ska träda fram bättre antar jag!

[MossQ]
0

Cristine d enda jag vet är att..!! har du problem med lever och njurar så ska du undvika för mycket intag av järn i födan..dvs inälvsmat först och främst..Järn är inte alltid så bra för alla;.(

aggeelin
0

Men ofta är järn bra, för vi behöver det!! Det är inte bra med lågt hb!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

[Sisa]
0

Synd att det inte var leksaker..hade varit roligare!   Flört

Cristine
0

Jag behöver järn men inte i flisorSkrattande

[MossQ]
0

Absolut är järn ett måste i livet,men som jag skrev..har man problem med lever och njurar ska man vara ytterst försiktig :-)) Hihi flisor Cristine..knaprar du järnflisor eller ? *S*

[Sisa]
0

Det undrar jag med..flisor ???   Obestämd

stina63
0

Jag hänger inte med alls, Flisor knappar, Obestämd

Namiko
0

Jag förstår inte varför han använder ordet flisor. När man drar en magnet under bordet sådär så samlas järnpulvret ihop och kan se ut som flisor, men det är inte samma sak. Skulle det vara så stora flisor av järn i flingor så skulle man känna det när man tuggar. Sen så tror jag inte heller på att man kan avgöra om det är rätt typ av järn maten är berikad av bara med en magnet.

Järn finns naturligt i spannmål, men det brukar oftast plockas bort tillsammans med nästan all annan näring då det sitter i fröskalet, inte i kärnan. Dessutom så utarmas jorden något enormt idag och det blir då även brist på järn i jorden där spannmålet odlas, det är därför produkterna berikas.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Anders 50
0

Har kollat filmen.

Ännu en som vill bli uppmärksammad och lura folk! Filmen lär gå på facebook som andra varningar och skrönor gör.

Som jag skrev tidigare så innehåller vete, som man gör cornflakes av, ca 1mg järn per 100g vete.

Och det är en omöjlighet att det järnet kan omvandlas till järnflis.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
1

Ja vad är det där för humbug? Järn finns inte rent i naturen, det är ju vi som genom smältprocess får fram rent järn. Det är bara på film som de kan finna rena klumpar med både järn och andra metaller. Så finns inte metall i verkligheten spritt i naturen.