Egentid
Har du egentid?
Jag tycker de är väldigt bra att ha en lite liten egentid för sig själva för att hämta ny ork och kraft. Men de kan vara svårt när man har barn.
Hur gör ni för att få en egentid?

Stallet! Det är min fristad där jag kan koppla av och försöka ta det lugnt. Snacka skit med stallkompisarna och varva ner. =)
* 1De låter härligt viktoria,,

#2 Det är det. =)
Japp har jag. Det är viktigt :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har ganska mycket egentid trots att jag har mellanstadiebarn eftersom jag är hemma tisdagar och torsdagar när barnen är i skolan. För mig är egentiden helt livsviktig och jag skulle aldrig orka med att bära den sjukdoms- och vårdbelastning jag lever med om jag inte hade en stor portion egentid.
Jag har 156 vårddagar per år och så har det varit de senaste 22 åren och det kommer att fortsätta så tills jag dör.
Det är värre för min fru som jobbar varje vardag och som dessutom är kvällstrött. Hon får inte lika mycket egentid som jag, men hon är å andra sidan kärnfrisk, så hennes behov tycks inte vara lika stort som mitt.

Jag vet själv som bor ensammen och jobbar heltid hur viktigt det är för mej med egentid, Så ibland blir det lite förmycket när alla vill träffa en, Just för dom tänker att jag bor själv har så mycket tid för mej själva.
Men jag måste ha den egentiden för att orka med och ta igen lite mer kraft och energi.
Egentid är viktigt. När jag hade småbarn ledde jag gymnastik en till två gånger i veckan och det var en slags egentid. Och så gick de och la sig på kvällen och då hade jag också egen tid. Det blev mindre av den varan när de blev större.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag har haft några eländiga timmar sedan igår när jag kom hem vid 12 på dagen.
Jag la mig i sängen för jag hade sådan huvudvärk. Brukar annars lägga mig i soffan.
Jag har kräkts och inte en hunnit till toa så jag har legat där med en spann bredvid.
Min man var tack och lov på två möten igår så han slapp vara hemma med en sjukling.
Jag är evigt tacksam för att jag är halvt sjukskriven och har mer egentid och idag är jag dessutom ledig.
Det är lättare att vara sjuk när man inte har barn att ta hänsyn till och egentligen bara har sig själv. Då slipper man en massa dåligt samvete på toppen.
Idag blir det nog soffan och så ska jag försöka få i mig lite vätska för jag känner mig helt darrig.
/Maria
Egentid är viktigt för mej! Så..även om jag inte har tid, så tar jag mej tid! 
*8 Humlan du får krya på dej,,
Ja, egentid har jag väl i princip dagligen tack vara att jag inte har barn. Vill jag vara själv så går jag till ett annat rum bara, men å andra sidan trivs jag oerhört bra i sällskap med min man 
/Christina
Just nu har jag en valp på 4 månader som tar tid.. det stör mig inte egentligen då jag älskar att vara med henne (vet inte hur jag ska klara av timmar utan henne i framtiden, haha).. men det kan även bli påfrestande såklart… när jag duschar är enda ensamtiden jag har, lite egentid sådär.
Ser fram emot när hon kan vara själv hemma så jag kan ta promenader själv för att få egentid :). Annars brukar jag se på film och tända ljus oftast..
#13 Men tar man promenader ensam när man har en hund?
Jag räknar nog tiden med mina djur som egentid.
/Maria
#14 När hon är så liten ja och inte kan gå en timme i streck :). Då är det bättre att jag går själv än tvingar henne på nåt hon inte orkar och vill inte riskera att slita ut henne :).
#15 Fast jag fattade det att du såg fram emot att hon skulle bli större så hon kunde vara ensam hemma när du gick ut
/Maria
#16 Det är väl både och där :). Jag älskar promenader så vill gärna gå i någon timme, vilket jag inte kan ta med henne på nu.. så det ser jag fram emot när ensamträningen sätter sig i henne.. och sen ska det väl också bli skönt att lämna henne hemma och gå ner och fika på stan med vänner också :).
#17 Ja, fika är ju en annan sak
/Maria
#18 Hehe, precis :) Men ser ju fram emot sommaren när vi kan gå i en timme utan problem också.. men nu i vinter vill jag gärna få komma ut och om hon inte orkar så får hon helt enkelt stanna hemma :). Det skadar henne inte heller..
Har inga barn (eller djur).
Även om vi båda är hemma
så har maken sina intressen som inte jag delar
och jag pysslar med mitt så..
egentid tycker jag att jag får
Låter härligt de ni skriver om eran egentid, De kan vara precis vad som helst bara man trivs med de,