Solig eftermiddag
Det blev ju en härligt solig eftermiddag här hos oss, så jag tog en sväng uppåt viltåkern i skogen med bilen (kan ju inte gå för det förbånkade skavsåret).
I morse var det 1 minusgrad och ganska frostigt, men sedan blev det ju några plusgrader och när jag var i skogen vid 14-tiden var det 3 grader.
Ändå såg det ut så här lite varstans
Tjusiga bilder…ja märkligt minsann.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Du har alltid tur med djur även när du åker bil.
#7 Ja, när jag började jaga på 70-talet var det många som sa att jag var en riktig viltmagnet och alla ville ha pass intill där jag skulle sitta.
Nä skämt åsido, jag tror att jägare har vana att avsöka omgivningarna efter vilt på ett annat sätt än såna som inte är jägare. Djuren finns där, men alla upptäcker dem inte.

Så måste det vara, fast tråkigt för oss som inget ser.
Fina bilder! Härligt att komma ut med bilen när det inte går på annat vis!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Fina bilder. Jag gillade fotot med "granskeletten"
/Maria
#11 Håller med,det var en läcker bild!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Fina bilder Peter.
O bild 1 är något extra..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Fina bilder! #1 är favoriten tror jag 
Fina bilder från dig som vanligt Peter! 
Men det är geten som är till vänster, syns att hon har juver kvar ännu, och "vuxet" långt huvud. Kidet är ett bock kid, penseln syns unger magen och har typiskt barnsligt huvud. Han ser extra stor ut för han verkar stå lite närmre och högre i sluttningen än geten.
Men varför får ni inte odla på viltåkern längre?
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#16 Orsaken till odlingsförbudet är det ingen som vet, markägaren har bara sagt nej. Stora delar av vår areal, bland annat den del där viltåkern finns, ägs av vad som brukar gå under benämningen "akademin", varför det kallas så vet jag inte, men det är Uppsala Universitet.
De har en stram och ganska sträv attityd och dikterar väldigt mycket. De har bland annat hotat att chockhöja arrendet med ett flera hundra procent, men det har ännu inte skett.
Jag tror att de insett att då kommer det hit Stockholmsjägare istället, ingen här har råd att betala så mycket för jakten, och kommer det jägare utifrån vill de ha valuta för sina pengar, vilket innebär att viltvården kommer att eftersättas och köttuttaget maximeras.
Precis detta skedde på markerna till en fastighet som lyftes ur vårt område för 15 år sedan. Där tömdes markerna på vilt och markägaren kan inte sälja jakt längre. Nu vill de komma med i vårt område igen, men vi har sagt nej eftersom vi inte vet vad för slags folk som medföljer marken. Det handlar om ett par hundra hektar, mest åkermark.
Vilka fina bilder, välgörande för själen 
Kul att få vara med på Din soliga eftermiddag, Peter! 
#18, 19