Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 534 ggr
Cristine
0

Förpestar.

Finns det något som brukar förpesta din vardag?

Tidningarna gör det tycker jag, jag brukar inte läsa dem numer då jag tycker att t.ex både Aftonbladet och expressen som var seriösa kvällstidningar  gått mer och mer over till skvaller och mindre seriösa tv program.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haaa. japp. Dessa brukar lägga allt i Mörker.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[peter54]
0

Rökare som inte fattar att det inte hjälper att stå utanför entrén när de ska röka, det blir drag och röken kommer in ändå.

Folk som inte håller sig rena så att man blir tvungen att gå ut när de kliver in.

Kvällstidningar och dagstidningarnas nätupplagor! Som Cristine säger, står det bara skvaller och ren dynga i dem. Expressen och Aftonbladet är som Se & Hör i annat format och med mindre färg.

Maria
0

Dålig TV-reklam. Annars brukar jag inte reta mig så mycket på saker och ting.

/Maria

Anders 50
0

Kan inte komma på nåt just nu, men senaste dagarna så har ju vädret inte direkt velat samarbeta!

Kvällstidningar har jag slutat läsa!

#1 Skrattande

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

aggeelin
0

Jag håller med. Jag gillar inte rökare utanför entréer, alla som passerar får med av röken.

Jag irriterar mig på reklamen.

Jag tycker att det är obehagligt med cyklar utan lyse och gångare utan reflexer för jag vill inte köra på dem.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

JereMina
0

Ett par av våra grannar Skrikandes

Maria
0

Jag gillar ju rökluktTyst Har snart varit rökfri i 2 år men när någon röker på hållplatsen så ställer jag mig nära. Oftast flyttar personen sig en bit och jag följer efterFlört Sist fick jag förklara mig att det var för den goda doftens skullOskyldig

/Maria

aggeelin
0

#7 Det är ju olika hur man tycker Skäms. Jag är uppvuxen med rökare, inne dimmor ibland. Jag tyckte att det luktade illa så jag vill kräkas och jag känner fortfarande samma obehagskänsla när folk röker.

aggeelin
0

#6 Tråkigt med grannar som förpestar Skrikandes.

Här har vi grannar som satt sin häck på vägföreningens mark (vi är med i vägföreningen) och därmed sitter häcken runt vår pollare (en liten belysning som ska lysa upp vår infart). Det är inte så kul och herrarna i vägföreningen har inte velat ta upp det med de andra grannarna. Det är inte alltid enkelt hur det är lämpligt att göra pga att det är bra med grannsämja.

Cristine
0

Sedanjag slutade röka, mår jag illa utav den lukten

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Agge och Cristine. Så konstigt. Jag är också uppvuxen i dimmorna och sedan jag slutade röka tycker jag som sagt det luktar gudomligtTyst

/Maria

aggeelin
0

#11 Ja, jag tror att man uppfattar saker olika.

Jag får genast ett illamående som stiger upp i halsen. Jag "plågades" av röklukten när jag var barn. Och talade ofta om det vilket ingen brydde sig om. Min mamma tyckte alltid att det luktade gott.

Maria
0

Jag minns att jag var så åksjuk när jag var liten och mamma och pappa bolmade på i bilen. När jag bad dem släcka cigaretterna så sa de bara att jag skulle veva ner rutanFörvånad

/Maria

[peter54]
0

#11 Mina föräldrar har aldrig rökt, men min morfar rökte pipa. Jag har mått illa av röklukt så länge jag kan minnas, men jag vet att jag tyckte om lukten av morfars piptobak i tobakslådan. Nu har jag den tobakslådan och när jag öppnar den känner jag hur det luktade hemma hos mormor och morfar piptobak.

För 30 år sedan var jag tillsammans med en tjej som rökte, men jag klarade inte av det. Jag tyckte att hennes kropp luktade och smakade illa även när hon inte rökte och till slut sa jag till henne att om vi skulle fortsätta att vara tillsammans så måste hon sluta. Det gjorde hon.

Jag kan inte vara nära en som röker och om någon av mina rökande kompisar tänder en cigg måste jag ställa mig rätt i vind så jag inte får röken på mig. Det händer ganska ofta när jag är i affären och ska betala, att jag väntar med att ställa mig i kön vid kassan för att den som står framför stinker rök. Då väntar jag tills någon ickerökare hamnar framför mig istället.

Jag vet att jag är oerhört känslig för smak och lukt. Om min fru har druckit kaffe ur en kopp så kan jag inte använda den koppen till att dricka te ur, för jag avskyr kaffesmaken och jag känner den smaken även om koppen är diskad.

Glad