Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etiketthälsa-och-harmoni
Läst 1294 ggr
Cristine
0

Husläkare

Skulle du vilja ha en sådan i stället för att behöva åka till vårdcentralen.

En med fullt utrustad skåpbil.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Vi har en husläkare som vi har haft sedan första husläkarreformen på 80-talet men du tänker väl snarare på läkare som gör hembesök eller?

/Maria

[peter54]
0

Jag har ju en husläkare, hon bor under samma tak som jag Flört

Cristine
0

#1 Jo jag tänker på hembesök Humlan.

#2 Du är en lyckans ost Peter!

Maria
0

Jag tycker det kan vara en bra variant för de som har svårt att ta sig till sjukhus eller en läkare men givetvis inte om man själv kan åka iväg.

När jag fick vattenkoppor som vuxen och behövde bli sjukskriven då jag arbetade inom vården med sköra ptienter så kom det hem en läkare på grund av smittorisken. Samma kostnad som för besök på plats. Det enda var att jag fick ingen exakt tid utan "under eftermiddagen" men vad gör det när man ändå är hemma.

Min pappa fick ett ryggskott och kunde inte ta sig ur sängen och då kom också en läkare hem.

Detta är några år sedan men jag tror att det fungerar så fortfarande i Göteborg.

/Maria

aggeelin
0

I en del landsting kallas vårdcentralen för "familjeläkarcentral" eller något liknande. Det är missvisande för där, liksom vid de flesta andra vårdcentraler, får den som söker hjälp träffa olika läkare varje gång.

Som #4 skrivr så passar det att det kommer läkare hem till dem som inte kan ta sig till vårdcentralen.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

chik
0

Husläkare!Hade tyckt det var trevligt om jag fick Någon LäkareSkrikandes

Herre Jösses vilken omsättning det är på vårdcentralen i Ullared o lika på Halmstad..bara när jag gick där för o få Cellgifter för lungcancern hade jag 4 olika…Nu 4 gånger har jag träffat samma Läkare..Helt snurrigt är det..

Så en husläkare som var stationerad på samma plats, hade varit så bra..

Få hem läkare vet jag fans förr. hade jag hemma när ungarna var sjuka..Men nu vet jag inte om det finns..

Nä jag känner en väldig frustration över den sjukvården som jag träffar på…Som tur är har sambon varit med när jag har träffat läkare,,så han har hört. annars så hade jag nog trot att jag var snurr i huvudet…Som en kvinlig läkare frågade..Om jag hade några problem!!Ja jag har sådana kramper. Sa ja..O hon svarade att hon var lungläkareFörvånad Okej sa jag..

I går hade jag en himla turKyss En flicka ringde,De gjorde en undersökning om sjukvården i Halland, O hon undrade om jag hade tid..Vist hade jag det..Hon ångra säkert att hon hade fått mitt numer på sin lott…

Nog gnällt..Husläkare Toppen.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Maria
1

Tänk vad bra vi har det som har haft samma läkare i så många år.

Nu går jag visserligen regelbundet hos neurologen men det är hon som har tagit hand om allt annat och det var därifrån jag fick remiss.

/Maria

chik
0

Ja Bumbleboo..Det känns bra att det fungerar..Någonstans..Skäms

Om jag får Tro!! Så tror jag att det är så utanför städerna..fast klart Halmstad är ju stort..

För när vi bodde i Angered så hade vi samma läkare.Skumt..

ja, ja..Bara o bryta i hopp o komma igen..Glad

Lena.P är jag i verkliga livet.

Maria
1

Man inbillar ju sig att det skulle vara bättre på mindre ställen men det verkar inte såObestämd

/Maria

Toyan
1

Måste säga att jag har en väldig tur, har haft samma läkare i snart 20 år,hon är väldigt populär och duktig så jag är glad att jag listade mig hos henne då på 80-taletGlad

stina63
0

De hade varit skönt ha en läker husläkare som kom hem till en istället,

Anders 50
1

Säkrast vore ju att göra som Peter…gifta sig med en!

Fast å andra sidan så har jag alltid fått vård när jag har behövt, bara fått åka 5 km.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0

jaha ha ha

Jag hade samma i 3 år och han var jättebra men så gick han i pension och lämnade sin chefspost sedan dess har läkarna bytt  där hela tiden.

JereMina
0

Ja, det vore väl toppen. När jag var liten hade vi en sådan och han hette Gert Wladis, glömmer aldrig denna goa och duktiga doktor Skrattande