Din konst.
Jag vill att ni lägger ut bilder på era alster.
Denna tavla fick jag lov att göra själv eftersom jag inte hade pengar till tavlor som passade in i min kinesiska vrå.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Du!!!Den är ju så fin..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Cristine vad fin den är. Det synns att du också har konstnärsanlag=)Inte bara din kusin.
Vad duktig du är! 

Jätte fin du är duktig
Tack, men det var jag som ville se era alster….

De får du inte
gör bara tavlor som inte bör ses
Gör du nakenstudier?
Har du inget annat att visa då?

#7 Ritade mycket förr men tar mig aldrig tid numera
Cristine vad du kan 
/kram Spanaren
Jaa! Hur bra som helst ju!!
Jättefint Cris!
Tack så mycket
jag ska lägga in en riktig tavla i morgon, men ni måste lova först att ni lägger in era alster.
Så roligt att se dej Chik, du är ju en riktig pingla!
Tack cristine!
Gunilla!!vad du är duktig..Vilka fina Ägg..
Jag har fingrarna mitt i handen,, så jag får nöja mig med o titta o njuta av er andra.
Jättefina grejer! Själv producerar jag bara foton 
men vad tror du Cristine - ska vi inte ändra rubriken på den tråden så den säger mera om vad den innehåller? Egen konst eller nåt kanske?
Du är en riktig konstnär Gunilla! Så fina saker!
Du har rätt Maggan!
Denna har jag visat förut.. det blir så när man bara har två kvar,oljemålning med gnuggtekniki bakgrunden.
Väldigt fin, Cristin. Är det ett självporträtt?
Jag tillhör samma klubb med dig #13. 
Får bara göra egen konsthörn av färdigt gjorda saker. Jag visar en bild en av de vad jag har hemma. På väggen finns inramade min dröm. Bilder är från platser vad jag såg fyra dagar före min sons olycka i Thailand. Jag aldrig hade varit där i detta liv. Men sedan när jag kom dit. Såg jag massa vykort av tagen om samma platser var jag vandrade i min dröm. Min andra son och hans pappa köpte hela bunten till mig, att jag får göra eget drömhörn. Sedan finns de andra saker runt om bilderna vilka innehåller hel massa olika känslor åt mig själv. T.exempel små glasfåglar föreställer två familjer vad jag har haft under mitt liv. Mamma, pappa och två barn av varje och i mitten hänger jag själv som binder ihop hela gänget. 
Nej det är en väninna!
Tyska..vi pratade aldrig hennes språk om det inte var strikt nödvändigt utan vi hade vårt eget språk som var en röra av olika. Jag kan tyska men gillar den inte och det gjorde inte hon heller
Så därför tog vi bara något enstaka ord därifrån när det fattades ett.
Hon hade jobbat i italien, grekland, turkiet , england , frankrike, spanien ,danmark, och island så vi hade mycket gemensamt, samt språken då.
OBS tro nu inte att jag kan alla dessa språk :=)
Egentligen är allt konst Lena, det är ju en konst att leva, att hålla ett hem flytande e.t.c……
Njuter av era alster, installationskonst, såväl som skapande konst. Mmm, skönt för själen!
Delar med mig av väggen jag håller på att måla på i min sons rum. Jag målar på det mesta, insidan ytterdörren är målad, våra garderobsdörrar har ett panorama osv… Några små tavlor har det blivit också, samt det vanliga med korgar och krukor mm. 
Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.
Jättefin vägg, Mavios!
Åh.. den väggen är ju jättefin!
mavios!!Det var fint..Vad duktig du är, ser ut som fisken hoppar i rumet…

# 31 Du borde fortsätta du är bra 
Peter. Håller med Free. Du borde fortsätta.
Maggan att ta fotto är en konst.Som jag inte klarar. Jag tackar digitalkameran, man kan trycka o trycka o har man tur så är det någon bild som man kan använda..
Tack Free och chik.
Det kanske inte syns vad det står på den sista(?).
Det är ett kinesiskt talesätt som lyder:
Det kom en gång oktoberänglar i maj, Som utländska septemberänglar i oktober, De sökte efter novemberänglar, Men dem hade man skjutit …

Jag gillar blyerts och skuggteckningar sysslade med det mycket förr men tycker fantasin och inspirationen inte är som den var.
Du är ju suverän Peter! Det var elakt sagt av din far och det syns ju att du tog det väldigt hårt och målade a dig din ilska, ett bra sätt. jag är dessutom säker på att den ilskan har gjort att du har vunnit över dina sjukdommar, jag menar att du kontrollerar dem. Jag tycker också att du ska fortsätta med dina teckna och måla.
Tack Cristine. Mina föräldrar är känslostörda människor som aldrig sagt något positivt till sina barn. Familjen är oerhört splittrad och jag har egentligen bara bra kontakt med min syster.
Det är väldigt tråkigt att höra något sådant, och för mej oförståerligt och oerhört tragiskt. Skönt att du har din syster alla fall.
Mina föräldrar kramades inte men jag förstod ju ändå att de älskade mig på alla detaljer de hade med mej.
Mina föräldrar har alltid backat upp mig på mina "tokiga" infall.
Jag hoppas att du kan fortsätta dit tecknande och målande, Peter!
Du är ju bra!
Fantastiska alster Peter!!! Ta du och vässa en penna eller ta fram penslarna igen, du har det i dig!
Ett vänligt leende kan betyda så mycket för den som själv inte orkar prestera något.
Vacker!
#peter54
jag håller med i rosandet av dina verk,gillar specielt nr 30 o 40 ..
gluggar kommer när man fångar dem,tid är ..svårt att spara,den kan bara användas.
:- )
penke

Har lite problem med nätet hemma men om ni vill kika på lite av det jag målat så titta in min tråd på teckning ifokus där jag har samlat lite av det jag skapat och även skrivit lite om dem. Kan lägga in lite bilder sen när mitt nätproblem är ur världen :D
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!
Oj vilken samling du har enola, det jag gillar med dina alster är att dom är väldigt vågade.Skarpa härliga färger och mystik.

Ja jag försöker utvekla min egna stil, fastän jag tar mycket inspiration från det omrking mig. Ni kanske anar att Bauer är min favorit konstnär :)
Här är mitt senaste projekt (eller ett av dem) så den är fortfarande i skiss och idé stadiet.
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!
Jo det kan man ana
jag gillar det trolska. Men du skiljer dej rejält från honom när du får dit dina färger för han använde ju väldigt dova.
Puttar upp tråden eftersom vi har många nya medlemmar.
Jättekul att se vad ni har åstadkomit!
Zabelle
Visst är det roligt att vi har så många Konstnärer som medlemmar och att vi får njuta av deras alster.
Det är jättekul att se alla kreativa medlemmars verk.
Min pappa var konstnär men själv kan jag inte måla alls. Teckna däremot, är skoj. Jag har inte kommit över kladdstadiet än
så jag "leker" med lera. Men bara på hobbynivå. Det finns så otroligt många duktiga keramiker. Nån gång när man tycker att man lyckats göra något som faktisk blev bra, så fördärvar men det i glasyrbränningen.
Zabelle
#55 Det är ju det som är kreativt och skapat av lust och glädje som är konst(verk). Så du är ju också konstnär då!
#56 Det flesta har säkert någon kreativ ådra, gäller att försöka plocka fram den.
Egentligen är det väl bara fantasin som sätter gränserna. Jag ska gå på silversmidekurs i höst. Har gått några kurser tidigare och det var jättekul.
Zabelle
Puttar upp den här tråden eftersom vi har många nya medlemmar som kanske är lite "konstnärlig" och vill dela med sig till oss andra.
Det var kryptiskt… 
#59 Det står bl.a. god morgon!
I M Y F
His eho khon asch, på runspråk?
det blev man inte mycket klokare av… 
Vilka talangfulla konstnärer det finns här inne. Ni är jätteduktiga…
Aror

jättefina teckningar och målningar ,till peter och cristine o alla ni andra
Jag tycker att det är roligt att se saker som andra har gjort och du har inte sett kogren som Peter gjort..ett underbart hant verk. Jag ska se efter om jag hittar dem.

javisst ,jag läste det om din far sa peter ,det var elakt ,kan sägas att jag varit med om nåt liknande ,men man får gå vidare man kanske blev starkare ?
Idag har jag gått igenom en låda med mina gamla teckningar som kom fram när vi gjorde rantafej i garaget. Där finns teckningar ända från 1966 när jag var 11 år. Den här akvarellen av en av medlemmarna i Deep Purple gjorde jag 1979.
Jag har lagt upp 44 bilder av gamla alster i ett nytt album på min Facebooksida, om du vill se mer så kolla där.

Himmel vilka fina alster det var i denna tråde som jag helt har missat.
Peter, du är ju riktigt talangfull.
/Maria
Mycket fina saker i den här tråden, skulle jag skriva först innan jag la in bilden 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Kul att se denna gamla tråd.