Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkläder-smink-smycken
Läst 1165 ggr
Cristine
0

Cremer.

Vad använder du, en vanlig billig ansiktscreme eller en dyr antirynk?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[MargaretaA]
0

Ingen alls Skäms

Men om ni kan övertyga mig om att dom gör skillnad så kanske jag börjar. Flört

Cristine
0

Det gjorde inte jag heller förrän jag var över 50 men sedan börjar man se lite torr ut i hyn. Jag gjorde en egen med olivolja, nu köper jag den på apoteket(med olivolja) men jag vill helst ha utan tillsatser så jag ska börja köpa naturligare.

chik
0

Olivolja…Tar snåljåpen på fötter o facett

Lena.P är jag i verkliga livet.

[peter54]
0

I ansiktet använder jag ingenting sånt, men jag har Canoderm till händerna ibland och till benstumparna dagligen.

Bergspuman
0

Kör Nivea Q10 Plus sedan 8 år!

[GunillaF]
0

Apotekets produkter, olivolja och den egengjorda Ringblomssalvan.

Maria
0

Köper creme i Hälsokosten, Body Shop eller Lusch.

Det får absolut inte vara testat på djur och gärna så naturligt innehåll som möjligt.

/Maria

penke
0

vadå antirynk
jag hoppas ju på att få några karaktärsdrag :- )

för några år sedan bodde jag närmare civilisationen
och body shop,då köpte jag deras cocao butter ngt?

skamligt dyr,men ljuvlig att smeka in …Tungan ute
dyr o dyr,den var väldigt dryg !
numera har jag oftast en ldb från ÖoB
ibland oliv/rapsolja,men de är så kletiga
behöver tiden så de smyger in i huden..

penke

Toyan
0

Använder nu en antirynk som jag inte tycker är så bra, har torr känslig hud så jag kommer att återgå till Oliva med E-vitamin.

[peter54]
0

När jag var liten använde vi gåsfett på händerna. Gåsfettet förvarades i en sån stor gammal kaffeburk av plåt.

Syftet var att kunna jobba ute i kyla utan att frysa allför mycket och undvika hudsprickor. Funkar kanonbra, men det behövs förstås egna gäss för att fa fatt i det.

Cristine
0

Olivolja med socker eller salt är jättebra för hudsprickor.

[peter54]
0

Jag har aldrig hudsprickor nuförtiden. När jag jobbade i Coop på 80-talet och hanterade mycket pappkartonger, fick jag det.

Då för länge sedan, på 50-talet och i början av 60-talet, bodde vi ute i skogen mellan Kungsör och Arboga utan några moderna bekvämligheter som indraget vatten el och telefon. Det var där vi använde gåsfett.

Cristine
0

Gåsfettet har de börja använda igen Peter, särskilt är det i cerat då det är väldigt bra för de ömtåliga läpparna.Glad

flisan708
0

Jag köper ett märke som heter Decleor, visst är det lite dyrt men det räcker länge så det blir inte mycket till kostnad när man slår ut det på ett år. Använt det några år och är jättenöjd.

citytjejen
0

Precis som #14 använder jag Decleor. Dyrt men drygt och väldigt bra för min hy. Doftar väldigt gott också. Han känslig hy och de krämer jag har är de bästa jag provat nånsin!

/Christina

Fridaaaa
0

Använder typ ingen alls :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[MossQ]
0

Andvänder weledas produkter och exuviance:)

Hans K.
0

Dyr (tycker jag) antirynk från Apoteket…
Bull dog Moisturiser "Anti-Aging" Natural glooming :-)
"Bulldog's anti-ageing moisturiser innehåller extrakt från malen hirs och tanniner från galläpple, som kan hjälpa till att minska rynkdjup och strama upp huden. Ger en hud som ser yngre ut efter ca 4 veckors konsekvent användning. Hmm..undrar jag ? ;-)  /H

Fridaaaa
0

#18 Gå inte på "antirynkkrämer" dom brukar inte fungera ändå :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Maria
0

Gammal tråd ser jagSkrattande

Köper fortfarande samma stora burk på Body Shop. Har blivit några stycken sedan sist. Den är bra för den har jag till både kroppen och nyllet. PraktisktGlad då jag inte orkar hålla på med massa jox.

/Maria

aggeelin
0

Jag tror ändå att det är bra använda någon typ av kräm, dyr som billig, bara den känns bra.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Namiko
0

Jag använder ingenting i ansiktet. Anpassar hur ofta jag tvättar det istället så att huden inte torkar ut (varannan dag så hinner huden smörja in sig själv). Resten av kroppen använder jag olivolja på, billigt och bäst enligt min erfarenhet. Lotions är bara slöseri med pengar och tid när man måste smörja in sig minst 2 gånger per dag för att det ska hjälpa medan olivoljan räcker att använda när jag duschar och det ger mycket bättre effekt.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

ettlitetalias
0

Jag kletar på nån creme från Boots. Den var rätt dyr, men den passar mitt ansikte bra.