Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkläder-smink-smycken
Läst 829 ggr
Turfaren
0

Jättebebisar?

Att det råder delade meningar om kläder är inget nytt. Inte minst gäller det om overaller och snickarbyxor. Medan en del ser det som mode, tycker andra att man ser ut som en jättebebis, om man klär sig så.

När jag nu ber om bildkommentarer, hoppas jag på ärliga svar. Några av bilderna är av mig, men med tanke på att en eller annan quiz här handlar om någon medlem, hoppas jag att denna tråd ska vara ok.

Vad tycker ni, är detta bilder av jättebebisar, eller är det bra bilder?

Av praktiska skäl ligger bilderna på en facebooksida.

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.407008046029061.97250.407006582695874&type=3

Maria
0

Jag tycker det är en viss skillnad på snickarbyxor och overall.

Jag är stolt ägare till ett par snickarbyxor i jeans. Jag har alltid gillat snickarbyxor.

De här nya mjukisoverallerna skulle jag också kunna tänka mig att ha men bara inomhusTungan ute och kanske som sovplagg under vintern då jag är väldigt frusen.

Sedan finns det ju arbetsoveraller och de fyller en funktion när man jobbar.

/Maria

Turfaren
0

Visst är det skillnad mellan snickarbyxor och overall, men jag har t.ex. en denimoverall. Det är knappast någon som arbetar i en sådan.

Maria
0

Nej, det är ju det jag menar.

Snickarbyxor och overall är två olika plagg.

Dessutom finns det arbetsvariant av snickarbyxor oh arbetsvariant av overall.

/Maria

chik
0

Det som jag får upp när jag trycker på länken är tomma bilrutor..

Overall vinter har jag..på vinten.skulle inte kunna vara utan den..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Åsa S
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Overall ser rätt fånigt ut på många människor ifall det är mjukisvarianten,  men hängselbyxor kan ju vara praktiskt ex. när man jobbar i trädgården. Har för det mesta hängselbyxor då, och de är lättvättade + har många fickor.

Turfaren
0

#4 Fungerar det bättre att gå till sidan och sedan vidare till albumet? Man måste vara inloggad, för att kunna kommentera där, men man ska kunna se bilderna, även om man inte är det.

Jättebebisar?

Turfaren
0

#5 Fint!

När det handlar om arbetskläder, tror jag inte att någon tycker att det är något konstigt med vare sig overall eller snickarbyxor. Det är som fritidskläder de tycks kunna väcka känslor.

chik
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Butros.jag är inloggad på Fb..Skall kolla igen..

Åsa.S Snyggt

Jag som snöängel.

Nä fungerade inte.Men jag kunde trycka Gilla..

Turfaren
1

#8 Trevligt att se dig som snöängel. Glad

Jag förstår inte varför det inte fungerar. Bilderna borde synas.

chik
0

Ja.Det tycker jag med..Men tomma gråa rutor..Eller om jag trycker upp svarta..

Turfaren
0

Ett försök till. Vad händer om jag länkar till en bild?

Orange jättebebis?

Fridaaaa
0

Jag tycker det är skillnad mellan overall och snickarbyxor.(hängselbyxor):

Jag skulle aldrig ha på mig onepiece men inte heller snickarbyxor då jag inte passar i det:P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

chik
0

Butros..Lika illa för mig…

""Hallo!!!Är det någon som har uppnat länken här o kollat???

Turfaren
1

#13 Om du gillar själva sidan, inte bara albumet, vad händer då?

Turfaren
1

#12 Jag tycker att overall kan vara snyggare än snickarbyxor, även om onepiece kanske inte är det.

Fridaaaa
1

#15 Jag drar inte på mig någon slags overall ;)

chik
0

Burtos!!! Något fel här..För jag ser inte bilderna….Kvittar hur jag försöker göra..Konstigt..Men o andra sidan så bråkar ju iFokus rätt som det är..

Fridaaaa
0

Jag får upp länken i #11. Men dt är för att jag har fb kanske?
Får upp alla länkar

Turfaren
0

#16 Så sa jag också en gång i tiden…

Något så idiotiskt som en onepiece skulle jag aldrig sätta på mig, men jag gick ändå med på att jag skulle köpa en, om man lyckades skaffa 1000 medlemmar till en facebookgrupp. "Om 1000 personer går med, skaffar Butros en OnePiece". Det visade sig att 1000 personer inte var så mycket på facebook.

Fridaaaa
0

#19 Hehe fast jag gillar inte det. Tycker varkens det är snyggt eller bekvämt :)

Turfaren
0

#17 Visst måste du se bilderna. Du har gillat dem på facebook och har kommenterat några av dem.

aggeelin
0

Allt är ju en smaksak men jag tycker att one-piece är osnyggt. Ser ut som pyjamas för jättebebisar. Sambons son har en och han ser lite lattjo ut i den.

Jag själv skulle aldrig sätta på mig en sån.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Turfaren
0

#20 Sparkdräkt är inte det allra vackraste man kan ha, men jag tycker åtminstone att det är bekvämt, så jag är glad att jag förlorade.

Fridaaaa
0

#23 Jag ger inte så mycket pengar för en "sparkdräkt" dock :P
Men det är min personliga åsikt/tycke :)

chik
0

Butros Ja inne på Fb när vi blev vänner..Men fortfarand inte här…Men om Frida kan se här!! Då är det min dator som busar..

Turfaren
0

#25 Jag vet inte hur man får bilderna att synas här, så det är bara länkar.

Turfaren
0

#3 Ok. Jag trodde att du menade att endast snickarbyxor kunde vara fritidskläder, medan overaller alltid vore arbetskläder.