Glasögon
Fler och fler opererar ögonen för att kunna ta av sig glasögonen. Är du en av dem?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Nej. Är så van vid mina. De sitter på näsan från det jag går upp tills jag lagt mig. Vet inte om jag skulle våga. Och det kostar ju en hel del pengar om jag förstått rätt. Men visst skulle det vara praktiskt att vara utan glasögon.
Var rädda om varandra
Nej, mig kan man inte operera på det sättet eftersom jag inte har kvar linsen i ögat, jag har en plastlins eftersom jag har haft gråstarr.
Nix alldeles för dyrt.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har haft glasögon många år och tänker inte så mycket på dem. Har sedan år diskreta bågar som inte ens folk märker alla gånger. Operation har jag inte ens tänkt på.
Skrev om det innan. Men laserbehandlade mina ögon för snart tre veckor sedan. Det är oerhört skönt att slippa glasögon. Kostar visserligen en del, min skulle kosta ca 36000 men fick sedan 5000 i rabatt. Men är man beredd på att ha ont i en vecka kan man väl just nu få en behandling för 18000.
#5 Dock är även 18 000kr sjukt mycket pengar:/
jag vet inte om jag skulle våga ens om jag hade råd med de.. tycker de verkar lite otäckt just i ögonen.. vetinte varför för alla operationer innebär ju risker men ja.. jag vet inte.. är nog för rädd att nåt ska gå fel så jag förlorar synen tror jag..
#6 det är det. Men om man ser det som en investering i sig själv. Man köper bilar för mer och de byter man ut oftare. Visserligen är jag en fattig student nu men jag tog på avbetalning (sparade pengarna vi hade gick åt till bilen) men 400kr i månaden känns inte som någon stor summa för vad man får. Sedan så kände jag också lite obehag för det här att hålla på med ögon. Men det är rätt så små risker, o risken att få infektion i ögat är lika liten som om du använder linser. Men som tur va så får man iallafall lugnande inför behandlingen.
#8 Fast har man inte bra lön eller är arbetslös (som jag t.ex och blivande student) så är det jättedyrt ;)
Fast bryr mig inte att jag har glasögon :)
Inte jag, men min dotter var o kolla idag men det gick tyvärr inte att operera för hon hade för mycket brytningsfel. Linser kan hon heller inte ha för att hennes ögon är för torra.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Ä tror inte jag kan med min sn. Jag har rätt stort brytninsfel på ena öat
Provade med linser för jag vill inte ha glasögon, De jag fick var lilnser men fick läsglasögon. De var precis vad jag inte ville ha. Plus så är mina ögon lite torra och kliar mellanåt
Men jag har inte pratat om just att operera, Tror det blir rätt dyrt för mej
Än så länge så behöver jag inte glasögon.
Jag skulle aldrig ha råd med en sån operation.
Nje, tycker det känns lite läskigt med en sån operation, även om det skulle vara skönt ibland att inte behöva ha linser eller glasögon. Men jag är van efter många år så det går bra ändå.
/Christina
Jag har bara när jag läser så jag klarar mig och att operera vet jag inte om jag skulle våga faktiskt..
Jag har bara vanlig åldersnedsättning och använder 2,5-3 nu när jag köper glasögon.
Brukar köpa ett gäng billiga då och då och de ligger överallt.
Sedan har jag ett par "finare" som jag alltid har uppe på huvudet som jag fäller ner titt och tätt.
Jag har även reservare på jobbet och i ryggsäcken.
Jag kan inte läsa texter i vanliga tidningar utan glasögon eller när jag sitter här vid datorn.
Nej, jag skulle nog inte opererat mig om det gick. Känner att jag vill slippa vården så mycket det går och jag klarar mig finfint med mina brillor.
/Maria