Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkärlek-och-relationer
Läst 1283 ggr
Cristine
0

Dating

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

GunillaF som öppnade med oss undrade:

Det där med kontaktannonser och nätdating skulle jag inte våga mig på.

Vad finns det för olika sätt att träffa "den rätte/rätta?

Har du några tips?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

examynia
0

jag trffade min nuvarande sambo via internet.. å de gick hur bra som helst.. varit tillsammans i två år nu så jag ä rhur nöjd som helst med nätet.. fast de var dock ingen dating sida utan ett vanligt community..

[GunillaF]
0

#0 Efter det att jag skrev den tråden 2009 har jag faktiskt provat att träffa någon som jag  hade kontakt med på nätet.

Det funkade inte. En person som nästan omedelbart räknade med att jag skulle ge upp mitt liv, hus, arbete, barn, barnbarn och vänner och flytta till honom.

Fanns aldrig på hans världskarta att han skulle kunna flytta på sig.

En sann egoist  i det mesta var det och jag önskar en man som har förmåga att kompromissa. Annars får det nog vara.

Cristine
0

#1 Ja du har haft turSkrattande

#2 Nä fy sjutton vilket ego, det var inget att ha!

Åsa S
1

Jag har träffat flera trevliga män via internetdejting typ happy pancake, ett tips är ju att vara ärlig och tydligt tala om vad man söker så det inte blir några missförstånd. +Mera se en första dejt som ett möte mellan 2 människor och ibland säger det klick men oftast inte.

+Att inte gå med på att åka hem till nån utan gärna ses på offentliga platser i början. +enligt min erfarenhet är det bäst söka bland de män som bor i närheten annars blir det bara strul ifall man måste flytta, söka nytt jobb etc.

Anders 50
0

#2  Men det är ju sådant man ska reda ut när man dejtar, via mail, telefon och ev. en träff. Flyttbarheten är ju nåt som man måste reda ut i början.

Funkar det inte så är det bara "ut på banan" igen!  Flört

Och det är ju en fördel om man inte bor så långt ifrån varann så man har lätt för att träffas.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

Jag känner flera par som träffats via nätet så jag tror med all säkerhet att det är ett bra sätt att få kontakt numera.

Hur kul är det att jaga på krogen t.ex?

Sedan kan man ju träffa kärleken där man minst anar men jag skulle inte dra mig för nätkontakt om jag var ensam.

/Maria

fotokrafs
1

Vet också många som träffat sina kärlekar på nätet.
Hmm.. andra tips på hur man träffar…
Min svärmor 71 år har träffat män genom sitt intresse (ut och dansa)

Namiko
1

Människor kan man träffa precis överallt, så länge man inte är där ensam :P

Jag har träffat några genom internet, på fester (inte krogen), i skolan och den mest annorlunda varianten jag varit med om var en kompis som ringde och sa att han träffat värsta perfekta tjejen på en fest, fick reda på att hon var flata och bestämde sig för att slussa vidare henne till mig och gav henne därför mitt mobilnummer.

Det enda som krävs egentligen är att ta kontakt med nya människor, träffar man bara tillräckligt många så faller man tillslut för minst en av dom.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

citytjejen
0

Ja du, jag har testat nätdejting en hel del i ett par omgångar under några år. Mycket intressant måste jag säga:)

Träffade min blivande make på motesplatsen.se! Annars är väl jobbet eller skolan det vanligaste skulle jag tro!

/Christina

[*Maggan*]
0

Ja vågar man sig inte på nätdejting kan man alltid ge turen/slumpen en chans.

Jag träffade min man en utekväll på krogen 1984 och han lämnade sedan sitt jobb, hemland, familj och vänner för att starta ett nytt liv med mig.

Ingenting är omöjligt Kyss

stina63
0

Lyckan kan finnas även via nätet, Min kusin träffade en via nätet, Han var änkeman med två barn och en hund och två katter.
Hon hade en katt.

Men dom fann varandra så pass. så ett år senare så gifte dom sig, Dom är gifta fortfarande och har ett barn till.

Men den biten är borta för mej att skffa barn… Rynkar på näsan

AnnL
0

Har varit på en del dajtingsajter sen jag blev själv. Men tycker inte det ger något så jag har gått ur allihop.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

Anders 50
3

Än så länge så går det bra! Flört

Maria
3

HEEEEJ ANDERS!!! Det var bannemig på tidenFlört

/Maria

chik
2

Skriker o viftar som Bumbleboo Anders..HejjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjTyst

Lena.P är jag i verkliga livet.

Anders 50
3

Ska försöka va lite aktiv här nu igen. Fast det är mycket annat som kräver tid numera.

fotokrafs
2

Anders!Förvånad

Kul att du tittar in Skrattande

Cristine
2

Hallåååå!Tungan ute

Så roligt att se dej igen!Skrattande

[Sisa]
1

Välkommen tillbaka Anders..har saknat Dej!   Glad

Berätta nu vad det är som upptar Din tid numera..har mina aningar då Du skriver i en tråd om DATING!

Anders 50
1

#19  Tror jag väntar lite med att avslöja något!  Glad

Men det är fullt upp! Flört