Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 749 ggr
Cristine
0

Lösningar på problem

Läser i vetenskapstidningen att de flesta forskare fått sina problem lösta under REM-sömnen..på morgonen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Hans K.
0

Det låter rimligt och intresseväckande. Jag drömde en gång i min innan-jag vaknade-på-morgonen-rem-sömn, att jag var med en i en mycket svår frågesporttävling och jag verkade kunna svaren på frågorna som jag inte alls skulle kunna i mitt vakna jag. Vad vet man?

stina63
0

Så är det nog för oss alla. Händer ofta när man har lagt sig och slappnat av då har man svaret,

penke
0

Vi drömmer ju ..hela nätterna,de på morgonen är ju lättast att komma ihåg..

annars är ju det där limbo/mellanlandet,varken riktig vaken eller riktigt sovande ett bra stället för lösningar och nya ingångar..
när "förnuft o Tänkande" inte lägger hinder o ..(rädslor) ivägen

en MP3 eller annan minimemo/inspelare är ..spännande att ha brevid sängen
kunna spela in utan att tända lampan/vakna ..

;  penke

Cristine
0

Penke det är så jag gör, eftersom jag alltid har en massa frågor då jag går och lägger mej så har jag en bandspelare på bordet där jag spelar in mina helknasiga drömmar som brukar ha en och annan sanning i sig.

JereMina
0

Det stämmer säkert då jag själv tycker att man kan lösaen del i sömnen

Namiko
0

Jag har kommit fram till otaliga lösningar på olika problem i sömnen. När jag var yngre hade jag ovanan att överanalysera allt och hjärnan stängde inte ens av när jag sov utan samma tankegångar fortsatte hela natten. Så mitt i mina drömmar som inte behövde ha ens en anknytning till verkligheten fortsatte tankarna om det jag funderat på under dagen. Då och då kom jag fram till svaren under natten.

Har dock vant mig vid att inte överanalysera och istället leva i nuet så nu släpper jag allt när jag ska sova och låter drömmarna vara enbart drömmar. Vaknar mycket mer utvilad sen jag lärde mig det.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

fotokrafs
0

Jo, på nätterna brukar jag bli lite klipskare (behöver inte bara vara under sömn)
Senast inatt när jag lagt mig kom jag plötsligt på ett ord som jag saknat när jag höll på att lösa korsord tidigare det dygnet. Skrattande

När jag sover brukar jag drömma roliga spännande drömmar,
men ibland har det varit betydligt lugnare drömmar …
där jag sitter och funderar drag i patiens, othello eller liknande. Tungan ute

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Logiken står på stand by under remsömnen och därför får de mest tokiga ideér poppa upp och därmed lösningar.