Aldrig nöjd
Jag har tänkt mer och mer på senaste tiden att jag är en sån som aldrig blir nöjd. När jag var arbetslös var ett arbete det enda jag ville ha i världen så att jag kunde flytta hemifrån. När jag fick jobb och kunde flytta till en lägenhet var jag lycklig ett tag, sedan började jag vantrivas och ville flytta ut till hus.
Nu bor jag i ett hyrt hus och börjar vantrivas här också för det känns inte som "mitt". Jag kan inte göra precis som jag själv vill med huset. Jag vill ha ett eget hus. Jag har även börjat vantrivas på mitt jobb.
Jag planerar och drömmer hela dagarna om saker som jag vill ha och vill uppnå, men det börjar kännas sjukligt för nu när jag kommit på att jag ändå aldrig blir nöjd blir jag hemskt nedstämd och deppig.
"Om jag bara köpte en hund skulle allt bli bra." "Om jag bara köpte ett eget hus skulle allt bli bra." "Om jag bara…" Det tar knäcken på mig och jag har inte orken att ta tag i saker för jag känner att det ändå inte spelar någon roll eftersom jag ändå aldrig blir nöjd. :(
Känner alla såhär? Hur ska man lära sig att vara glad över vad man har?
Collinn.. Tjing på dig i Burken..
Men du har ju kommit en bra bit på väg..Du vet ju att du inte blir nöjd..
'Om alla känner så här?? Vet jag inte, Men när man var ung så kunde man ju tycka att'''Så blir livet så mycket lättare…..
Du får försöka o tänka..Nu har jag detta o så skall det vara…..
Ja…hoppas att du kommer så att du känner dig bekväm…
Lena.
Lena.P är jag i verkliga livet.
# 1 Hej chik. :)
Jo jag vet att när man inser att man har ett problem så är man en bra bit påväg, men jag vet faktiskt inte vad jag ska göra. Att bara "ge upp" och tänka att jag ska ha det såhär gör ju också ont, för jag trivs ju verkligen inte som det är nu.
Jag vill så mycket men det händer ingenting. Delvis för att jag har så himla, himla kort tålamod.
Jag önskar jag kunde vakna upp imorgon och tänka att jag är nöjd.
Har du alla lemmar i behåll, fungerar de som de ska, är du frisk,har du mat för dagen och kanske för de övriga också..har du föräldrar och vänner, kan dú sova på nätterna….
Svarar dcu ja så borde du vara< nöjd.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Det är många människor som tror att lyckan och det "verkliga" livet finns om nästa hörn.
Jag tror inte du är ensam om att känna som du gör men för din egen skull så tänk på att livet är här och nu.
Alla dessa dagar som går utan att det hela tiden händer något är i allra högsta grad "livet"
Sedan så kommer det små ljusglimtar emellanåt och de ger bränsle och man får leva på dem ett tag.
Jag vet inte hur gammal du är men när man är ung så är man också mer otålig och vill att det ska hända saker hela tiden.
Vi har alla olika personligheter men jag tror att man kan jobba med sig själv för att få bort negativa tankar och som skrivits innan så är du medveten om problemet och bara det är en bra bit på väg.
Skulle det vara så att du är onormalt nedstämd och du tror att du är deprimerad så finns hjälp att få om du söker vård.
/Maria