Inspiration
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Den här videon brukar få mig på gott humör. Börjar ca 17 sekunder in.
Den här också
Hahaha, den här med :P
Hej Elisabeth
Känner med dig…
Frågan jag ställer mig om inspirationen kommer "utifrån eller innifrån" sig själv. Om man inte vet var man ska leta kan det ju vara svårt att hitta den, den ihållande inspirationen, alltså, glöden, att vilja göra de saker man vill och är intresserad av. Jag menar då själva källan till att få energi och lust till saker, t ex på jobbet, vissa dagar brinner man och andra dagar är det ner. Ibland känner man sig orolig, då har man inte ens lust till att göra de saker man vanligtvis vill väldigt mycket. Mycket av inspirationen kan ju komma av att man ser nåt, läser nåt, hör något (sinnesintryck) som ger en idé eller skapar en dröm, som ger engagemang och drivkraft. En del utövar sig av fysisk aktivitet. Solen kan också frambringa lust att göra saker.
Att bara att sitta hemma i soffan och gå in i sig själv och ”tänka” fram inspiration tycker jag verkar svårt. Så, vad är det bästa sättet när man känner sig oinspirerad? Kan man bli så duktig att man helt och hållet kan välja själv hur inspirerad man ska vara? Om man bara vet hur det ska gå till, hittar sin nyckel. Är det jag själv som bestämmer eller är jag helt beroende av att det kommer utifrån, exempelvis roliga saker som frambringar skratt. Ger det bara ett kort lyckorus?
God kondition och välbefinnande är väl en bra grund, men sen då? En tro, inställning till saker, genetiskt eller vad? En god självkänsla eller ett gott själförtroende, är det lösningen?
Det kan ju också bli lite stressande om man oftare känner sig ”ohågad” än ”driven” och ska behöva jaga efter lusten dagligen, mitt i sitt dagliga livspussel, och tvärtom om man har tid och pengar men ingen lust, kan ju vara riktigt frustrerande. Grundfrågan som jag, som sagt ställer mig är om ”källan” till inspirationen finns inuti mig eller utanför mig eller kanske någon annanstans?
-Min erfarenhet och slutsats mitt ibland alla dessa ord blir att det bästa är nog att kunna lära sig hantera all sin oro och sina rädslor på ett smart sätt, exempelvis att kommunicera ut dem till någon som som lyssnar, och inte står en för nära känslomässigt. Komma ut i naturen, motionera, plötsligt så infinner sig inspirationen likt mörka moln på himlen som lättar för att släppa fram den härliga solen.
Jag känner mig mer inspirerad när sommarn är förestående
Lycka till! Hälsn. /Hans
Det är väldigt fint skrivet av Hans och jag håller med i vad han skriver.
Jag var nere utav att sitta instängd så länge och bara se naturen från fönstret så när dottern var ledig bestämde jag att nu skulle vi grilla, tvärs emot vad man kan tro så blev det skrattfest i stället för sura miner när ovädret drog över oss tre gånger.
Tro det eller ej men bara den lilla utflykten i min egen trädgård gjorde att det vände för mig.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Kanske ska du göra något du inte alls tänkt dej!
#1 Hera, den var helt underbar. Tack för att jag fick le lite.
Sisa - Jag känner med dig. *styrkekramar*
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Haha ja här fick man sig ett gott skratt och litta kloka tankar att stoppa under kjoola *S* Använder inte ens kjol *fniss*
Åh stackare Sisa,vet hur d känns..och jag vet inte hur jag ska pigga upp dig..En liten kram ..näääe d e så fjantigt eller nääe..ett jäkla kramande hit å dit men jag menar det..tror jag alla gör som skriver d..hoppas iaf
Jag e så vimsig i dag..3/dje dagen som jag fastar..men jag ska se vad jag kan hitta i arkivet..Få se om denna bild kommer med..
Efter regn kommer solken och jag hoppas solen snart skiner på dig åxå

Goa sisa,
Så jobbigt för dej. Skickar massor med kramar till dej. En varm härlig SOL så du blir varm
Läser de ni alla har skriver och lagt in video till sisa, De är så skönt så härligt och fint skrivet.
Första steget har du tagit redan att börja prata om de. För de behöver man. Råd till dej kan jag ge,, Ut i naturen skogen hämta ny kraft där du känner frid. Kanske dyker det upp något i din väg där du korsar som behöver dej.
Men Ta de lugnt bara vara nu ett tag, Semster är här snart, Då kan du koppla av lite mera än nu.
Kram Till dej Sisa
Tusen Tack..Ni snälla! 
Fina videos och många fina ord. Du har så rätt Hans..den sanna inspirationen finns inom oss själva..att hitta den kan ibland vara svårt och kan ibland ta tid. Tack för Dina fina ord!
Cristine..adoptera en hund, det vore kanske något! 
Just nu ser jag fram emot min fem veckor långa semester, som börjar imorgon. Att få ta dagen som den kommer, njuta av sommaren och leta nya vägar till att må bra..det är vad jag behöver just nu.
Vill önska ER alla EN LÅNG OCH HÄRLIG SOMMAR!!! 
Tills vi ses igen..KRAM! 
Vi kommer att sakna dej mycket Sisa Men du behöver så väl din semester. Njut och ha roligt, det känns alltid bättre när man kommer iväg någon annanstans.
# 11 Jag är snart tillbaka..med nya krafter! 
Sisa! Önskar dig en lång och härlig sommar också 
Kram
Sisa ha en jätteskön sommar du åxå och ladda batterierna