Djur
Hur gör ni som har djur när ni ska på semester? Tar ni med djuren eller passar andra era djur?

lite olika beroende på hur länge jag ska vara borta. Oftast så följer de med.
Qui dormit, non peccat
De blir så när man har djur att man anpassar sin semester efter djuren
Förr när jag skulle åka bort bara över natten eller två dagar så fixade jag kattvakt där han kunde vara.
ja har ju den fördelen med att något av barna kan vara här…
O innan det så hade jag min Faster som var en ängel med o ställa upp så vi kunde åka till Norge..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Ja min bror tog hand om curre som jag hade innan,, De är skönt att ha någon som ställer upp tar hand om dom. Min syster var här innan passade mina pågar
Åker aldrig på semester, möjligen över dagen, i så fall passar svärmor dem :) Eller ja, hunden i hundgården, sedan åka bort 1-2 gånger och ge de andra djuren mat och så :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Frida du har många djur då blir det kanske lite svårare att åka iväg mer än småturer över dagen
#6 Ja det blir ju så :) Tur att vi har svärmor nära så hon kan gå/köra bort och ge dem mat :)
*7 Ja frida tur ni har er svärmor, För man behöver komma bort lite om inte enbart över dagen. Så man kan känna av lite annat få ny frisk energi igen.
Jag har själv nära som kan komma och passa mina De känns skönt att veta
#8 Ja det är skönt på sätt och vis att hon bor så nära, även hennes man kan t.ex släppa ut hunden en stund. Hon är ju lite svår på det viset då hon bara accepterar vissa. Hade vi åkt iväg någon vecka hadejag nog lämnat marsvinen hos min mamma :)

den enda "semestern" jag tar är när jag åker för & jobba/volontera på festivaler, och då brukar jag be mamma eller ngn av mina syskon åka & ge djuren mat,vatten & tillsyn en gång om dagen
You can't spell Bitchy without Itchy
Kommer ihåg som barn vi hade hund då också. Men kommer ihåg att det var så tråkigt när vi skulle ut och bada på sommaren. För vi åkte alltid till ställen där det inte var så mycket folk Hehe nästan folktomt. Där var stenar annat. Men så åkte vi ut runt om i sverige kampade eller hyrde små stugor på 10 kvm.
Katter, som får kattvakt som funkar utmärkt :))
Vi har kattvakt i form av grannen. Mina ormar behöver ingen tillsyn för bara en vecka, jag är aldrig borta mer än en vecka.

Hade råttor när jag skulle iväg 2 veckor. Då passade min mamma dom.
När jag bodde med exet hade vi en hund, den passade hans mamma.
Nu har jag inga djur så jag slipper oroa mig för passning.
Det gäller att man planerar när man har djur ska åka iväg,
Har 2 chihuahuor som är med överallt i ur å skur.. Men i bland vill jag å gubben va hundlediga å då passar mina tjejjer dom..men saknar direkt när man åkt..å 100 regler har döttrarna .. Mat på deras bestämda tider.. Inte ha lösa bara i skogen på ängen. ..å bla bla tjat tjat haha:))
MQ dom blir som ens barn,, 
Ja verkligen stina :))