Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettvåra-vänner-djuren-natur
Läst 438 ggr
stina63
2

Rosor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Något som min mamma gör efter ha fått reda på av en annan som hon känner, Är att när man har fått en bukett rosor så istället för att kasta dom när dom är vissna. Så planterar hon dom i trädgården. Nästa år så har den fått rötter och tillslut så blir den en rosenbuske.

Kyss

walter
0

Fungerar det verkligen och i så fall hur gör man. Antar att det gäller rosor man fått sommartid för man kan väl inte spara vissna rosor från tex vintern och sen plantera.

hej

chik
0

Kan det fungera???

Får komma ihåg o prova..

Lena.P är jag i verkliga livet.

stina63
0

Ja De fungerar. Min mamma har gjort de och den har fått rötter, Men de tar ett tag innan den böjar blomma. De kommer inte direkt utan kanske ett år eller två.

Mamma såg ett program där Anita Ekberg gör så med sina rosor som hon fick. 
Lätt blomman torka ut helt sen ner i jorden. Tar en plastflaska tar bort botten. Ner flaska ordentligt i jorden. Sen ska locket vara av under sommaren. På vintern ska locket vara på så den inte förfryser.

Min faster gör så också men med sina rosenbuskar. Tar en kvist och sticker ner i jorden och plastflaska på. De var en granne till henne där hon har kollonilott som sa det till henne att man kan göra så.