Vanligt vatten
Jag kan inte dricka mer än en ellr högst 2 klunkar sedan går det inte ner ,jag har haft det problemet sedan jag var barn, jag har försök att smak sätta det och med Lime går det bättre. Jag trodde jag var ensam om detta men andra personer har berättat att de har samma bekymmer.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Så olika det är. Jag kan dricka mycket och det rinner lätt ner.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Nä jag har inga problem med dricka vatten
Oh, jösses vad vatten jag dricker. Vi har dessutom gott vatten i Göteborg. Jag har alltid varit en törstig person och tycker vatten är underbart. Börjar alltid dagen med ett stort glas vatten och är ofta uppe på nätterna och dricker också.
Har efter mycken vägran köpt en kolsyremaskin och jag dricker av det också men gillar inte när det är så mycket kolsyra.
/Maria
Min pappa kunde inte heller dricka vatten. Han brukade säga lite på skämt " Vatten….det ska inte drickas, det ska man tvätta sig i"
Zabelle
#4 Min farfar sa att: Vatten är sånt som folk drunknar i
/Maria
Jag kan dricka vatten utan problem, 
maken dock dricker bara smaksattt vatten hemma.
Jag gillar inte vatten direkt. Men ska jag dricka det ska det vara iskallt;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag kan dricka vatten, inga som helst problem. Före min njursjukdom kunde jag dricka 1 liter eller mer i ett svep. Idag kan jag visserligen göra det, men det vore korkat för då kan jag ju inte dricka en droppe till förrän efter nästa dialystillfälle.

Jag dricker aldrig iskalla drycker och inte heta heller. Jag gillar inte att utsätta kroppen för plågan att värma upp det iskalla/kyla ner det alldeles för varma. Vatten och annan mältidsdryck dricker jag rumstempererad och varma drycker vill jag ha precis så varma att det går att svepa om jag skulle vilja.

Har i stort sett aldrig varit förtjust i vatten, men nu är det nästan bara det jag dricker.
Alkohol dricker jag inte, ej heller mjölk då jag får ont i magen av det. Läsk vill jag inte dricka själv då frugan inte klarar av att dricka det. Då återstår vatten, juice och saft. Saft och juice drack vi förut men har slutat med det. Så då får det bli vatten, fast med limesaft i. Dock brukar vi fylla upp ett stort glas med vanligt vatten (tror det är 1 liter, kan vara mer) som vi brukar stå framme under dagen/kvällen som man kan dricka ur.
Här kan man inte dricka vattnet annarsså skulle jag gärna göra det.