Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettvåra-vänner-djuren-natur
Läst 1063 ggr
stina63
1

Fotografera

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag älskar att fotografera. Brukar fota allt i trädgården men igår försökte jag fota småfåglarna. De var inte lätt. För dom hinner flyga iväg, Man kunde inte gå för nära heller.
Försökte fota när dom satt på fågelbadet i trägården, Detta är vad jag fick. jag fick stå bakom ett träd för att inte synasSkrattande

stina63
1

Men jag fick en bra bild på koltrasthannen som satt i grannens plommonträd

stina63
1

Men  denna lilla parvel kom jag lite lite närmre, Men de var svårt. Detta är mot andra grannen på andra sidan. Sitter på mitt äppleträd

stina63
1

Nu måste jag visa min klematris som  börjar nu blommar för Kyss

Hans K.
0

Hej Stina
Jag förstår precis vad du pratar om. Jag har fotat i många år och sagt säkert 100 ggr till mig själv att: "Jag ska aldrig! bli djurfotograf"!
Dom gör inte som man vill! Eller säger!.. och är mycket oresonliga Flört
Har man lyckats få alla inställningar rätt i kameran, så sticker de iväg eller "vänder andra sidan till". De ända djur som är något så där kameravänliga så är det änder. Hundar, katter, fiskmåsar, småfåglar, är så kniviga att fota. Så mitt råd…bli kyrko-, bil- blom- natur- soluppgångs- bröllopsfotograf eller nåt, djurfotgraf är nog det mest tålamodsprövande yrket i världen! Hittade en stillastående ko som var ganska resonlig för ett tag sen. Flört Hälsn. /Hans

stina63
0

Hehe Hans de är en utmaning att försöka hinna, Roligt även om halv fågeln kommer med. Nä någon proffs kommer jag inte bli. Djur och barn dom gör inte som man vill. Ändå så står man där med kameran Skrattande

Tjusig kossa,, Glad

Hans K.
1

Jag e´ nog upp med kameran när det kommer ett djur i närheten o glömmer hur jobbiga de är som "modeller"… den här åsnan är i alla fall fastbunden/parkerad…på San Torini…

stina63
0

Vacker men sorgen bild samtidigt,

Hans K.
0

#7 Ja..man hoppas att han inte förstår hur tråkigt det är att stå där o vänta…kanske han e lycklig just nu, för att slippa bära någon uppför bergsvägarna..

stina63
0

Får hoppas de stackarn För han ser inte lycklig ut utan väldigt trött

Fridaaaa
0

Jag älskar med att fotografera! :) Bland det roligaste som finns :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Sisa]
0

Åh Stina, vilka fina bilder!    Kyss

[peter54]
1

Jag fortsätter att mata fåglarna fram till midsommar eftersom jag gillar att ha dem här och det är kul när de kommer ner för att äta tillsammans med sina nya ungar framåt mitten av juni.

Idag kom "biffen" bland finkarna och hälsade på en sväng, stenknäcken. Bilden är lite oskarp eftersom den är tagen genom fönstret.

[Sisa]
0

# 12  Jag gör som Du, fortsätter att mata!  Har aldrig matat så länge förr, men nu har jag massor av fåglar här..så jag kan inte låta bli! Kyss

Jättefin bild!

fotokrafs
0

Fina bilder Glad

[Woozy]
0

Mkt trevliga bilder Glad

stina63
0

Peter så fint tjusig bild.. Jag vet att min mamma matar småfåglarna rätt länge också,

Cristine
0

Underbara bilder Tina, särskilt din klematis.

Jag älskar också att fota men det enda jag kunnat få bild på var två hästar och det var för att Polisena höll i dem. de hade rymt.

#8  Visst ser din åsna trist ut Hans men det gör de alltid, de är väldigt tåliga och kan stå flera timmar  på samma plats, den  står väl och mediterar.

#12 Dessa fåglar är så vackra men det är sällan vi ser dem här-.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

stina63
1

Jag var iväg idag hos mina föräldrar och fotade lite på vägen, De jag blev förvånad är att rapsen är i full blomning redan. Sen gick de att fota småfåglarna hos mina föräldrar och dom var inte rädda alls,
Fina bilder har jag tagit idag, Nu i kväll fotograferade jag solnedgången

stina63
1

Jättefin mölla på vägen hem

stina63
1

En liten gråsparv kanske.

stina63
1

Här är solnedgången från malmö i kväll