Ekonomi
En del människor säger sej vara " ekonomisk oberoende ", men vilken människa är inte beroende av sin ekonomi ?
Om Du sparade 2000 kronor varje månad..vad skulle Du vara mest motiverad att spara till ? 
Hm….räkningar, ved eller kanske laga mina tänder och sånt tråk. Nåt skoj att spara till skulle kunna vara till att få gå i en konstskola av nå slag, resa, dator, Körkort, brännugn, material till att bygga ett hönshus…m.m
Men, helst skulle jag vilja sätta in pengarna på sparkonton till mina barn.
P.S Och startkapital till ett eget hus/torp :))
Betala av huset i form av amortering.
/Maria
Vet inte,,, jag sparar för de som jag kan behöva längre fram, Kan vara något som går i sönder. Då får man ha lite sparande om man inte vill låna i stället.
Inte en aning…Har inget speciellt sparmål, men närmaste större investering är en ny bil.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag vill spara mina pengar till resor..
Resor!! God mat under tiden jag reser, mat är gott 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Det roligaste skulle väl vara att kunna spendera några månader i Kina. Har en dröm om att åka runt där typ 3 månader och bara försöka se och uppleva så mycket som möjligt.
En annan, men mindre realistisk dröm är att kunna skaffa en liten gård just utanför stan och ha en stor trädgård, lite djur och kunna odla en stor del av min egen mat.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Jag sätter undan pengar för att kunna sluta jobba när jag fyller 60.
Då vill jag resa. 
Zabelle
Jag försöker spara så gott det går. Tyvärr har det varit mycket utgifter iår och fler väntas.
Har iaf sparat ihop en buffert till om hästen skulle skada sig. Hade en som tömdes förra året. Lite till skulle inte skada.
Sen behöver jag köpa en ny bil, en hästtransport och en fin vagn som hästen ska dra.
Sen vill jag spara för att betala av de pengar jag lånat av min familj när jag studerade.,,
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
Har inga pengar att spara, lever på minimum var månad
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag är också såpass fattig att jag inte har något sparutrymme, men jag har ju tur som har en välbetald fru.

Om jag rent hypotetiskt skulle ha ett sparmål, så skulle det nog bli något praktiskt, som en motorsåg, en röjsåg, en slåtterbalk eller kanske nytt tak på uthuset.
Jag vill inte resa någonstans, utan väljer helst att vara hemma, så alla såna sparmål går bort för min del. Jag deltar inte ens i någon tävling om priset är en resa.
Jag är ganska ekonomiskt oberoende,
inte pga sanlöst höga inkomster
utan den enklare(?) vägen,låga fasta kostnader =
att jag inte är piskad/tvugnen att jobba som en tok,varje månad
(bara,för att ..överleva)
Det kallar jag för livskvallitet!
när jag var yngre toksparade jag oftare till olika resor
till sol,snö eller vägars ände :- )
nå´ngång även en charter-trip
nu..försöker jag väl lägga undan för hem/hus-renoveringar
jag har tankar o planer här hemma
liite fortare blir det om/när börsen vänder *skratt*
penke
Eftersom jag är sjukpensionär finns det inte så mycket att spara. Så jag är inte ekoniskt oberoende. Här gäller det att vända på var enda krona.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Pengar!!!Måste jag ha…O det har jag så jag håller mig flytande.
Spar!!!har jag aldrig gjort o kommer aldrig o göra.
Jag är här o nu.
O de få öronen jag har sätter jag sprätt på…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Sparutrymme har jag egentligen inte, men överför 100 varje månad till ett sk. sparkonto. Tur att det är 4 fria uttag per år, för det verkar alltid dyka upp något oförutsett och sedan är kontot tomt igen 
Men, jag trivs med att vara hemma och är inte så intresserad av att resa, shoppa och liknande, så räcker pengarna till löpande och mat, är jag nöjd 
Däremot skulle det inte vara helt fel om pensionen var lite högre
Jag sitter oftast och gapar som en fågelholk, när jag läser om låglönegrupper. Dom har för det mesta dubbelt så höga löner, mot vad jag har i pension per månad
Jag missunnar dom verkligen inte sina löner, för dom är värda sina löner och lite till, men jag kan inte låta bli att förvånas över skillnaden.
Vänlighet och omtanke, gör livet roligare 
# 17 Även om Din inkomst inte är så hög, verkar Du ha koll på Din ekonomi..inte alla som har det! 
#18 Tackar
…ja, tyvärr är det lätt att tappa kontrollen, när det är knappt om slantarna.
Utan koll skulle pengarna inte räcka till det nödvändigaste. Så det är bara att se glad ut och finna på lösningar som gör så att man 'inte ser' eller kommer åt, de pengar som man inte får använda för enkelt.
Vänlighet och omtanke, gör livet roligare 
Jag hör också till dem som har svårt att spara. Det fnns inte nå't att spara. Jag tror, dessutom, att vi får ta med oss hunden in till Himlen, men inte pengarna…
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing