Stammandet
I min bardom kände jag tre som stammade, nu hör man aldrig detta.
Eller..
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Du tänker så..ja det stämmer.Inte ofta eller aldrig som man hör det..
Fast när jag var mindre så var det bara 'bebäraren' som stammade, o det var min fasa om han stannade o frågade om man ville åka med..(jag hade ju 4km hem) För han stammade, o jag kunde inte hålla mig utan jag skrattade så jag höll på o kissa ner mig..Phuuu vad jobbigt.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Jag hade en klasskamrat som stammade ganska rejält.
Jag tror man tar tag i detta mer idag genom skolorna. För det kan tränas bort även o en liten del kvarstår i vissa situationer.
På tal om stamning…är det någon som sett den fantastiska filmen "The King´s Speech" som handlar om Enlands kung George VI? Han hade stora problem med sin stamning och filmen handlar om detta och hans vänskapliga relation som växte fram med hans talpedagog.
/Maria
Inte sett den filmen.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Åh, det är en helt underbar film med så bra skådisar som Colin Firth som George VI bl.a.
/Maria
Sett filmen, och den fick väl några Oscar också?
Jag stammade lite själv när jag var liten, men det var inga problem och försvann ganska fort. Minns att det var svårt att få fram ord som började på L, bl.a. 
Nu vet jag bara om en person som stammar, han är i 50-års-åldern.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Vet också om en person som stammar, han är i 60-års åldern. Kanske var det vanligare med stamning förr, än vad det är nu ?
#4 Filmen är underbar, vi har sett den flera gånger!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet