Fågelkvitter
hela skogen sjunger! 
Hur länge matar Ni fåglarna på våren..kanske Ni håller på året runt ?
Isåfall..ändrar Ni på utbudet i fågelautomaterna ?
Jag matar fram till midsommar, mest för att få se när föräldraparen kommer ner med sina ungar. Samma blandning, mest svart solrosfrö, havre, hampfrö, jordnötter och lite vetekross och linfrö.
Nu har vi så mycket fiskmåsar som anfaller så vi matar bara småfåglarna med jordnötter och solrosfrön i små automater inne på altanen.
Vi har 4 par blåmesar och 5 par talgoxar som håller till hos oss, de bryr sig inte om att vi är på altanen, de kommer och äter ändå.
Jättesöta är de!
Koltrastarna vågar sig in och ta sina äpplen, de har ocså vant sig vi att vi är där. De brukar bo i grannens buskar på sommaren. Det brukar vara många fåglar som kommer och dricker ut vår fiskdamm.
Zabelle
När insekterna är framme slutar jag, det behövs att de håller dem borta tycker jag.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Matar inte längre, har plockat in alla anordningar för sådant, nu klarar de sig själva , och det gör de väl även om vi inte matar dem. Men det är kul att se dem på nära håll.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag vill fortsätta mata mina småfåglar hela sommaren, just för att få se dom på nära håll. 
Någon som har erfarenhet om, hur man får vilda fåglar att orädda äta ur handen ?
Blåmesar och talgoxar brukar bli rätt tama och ta ur handen om de blir vana att ni rör er vid deras matställe.
Vi lägger nötter och små ostbitar en liten bit ifrån där vi sitter och då kommer dom.
Zabelle