Baksmälla
Vad ger värst baksmälla?
Det är alltid skadligt att inta stora mängder alkohol, men man kan faktiskt göra en del för att begränsa det obehag som kallas baksmälla. Ett gott riktmärke är att ju mörkare en dryck är desto värre blir det. Det hänger samman med att baksmälla inte minst orsakas av så kallade congener, som bildas som biprodukter i samband med jäsning eller lagring av alkoholhaltiga drycker. Många congener är färgade, så att man kan räkna med att mörka drycker, till exempel whisky, har ett större innehåll av de skadliga ämnena än de färglösa spritsorterna, till exempel vodka och gin.
Spriten gör att hjärnan töms på blod,
När en berusad person reser sig, är blodkärlen så förlamade av alkoholen att blodet obehindrat rinner ner från hjärnan till benen Resultatet är väl känt – personen i fråga ramlar ”under bordet”.
När en berusad person reser sig, är emellertid blodkärlen så förlamade av alkoholen att blodet obehindrat rinner ner från hjärnan. Resultatet är väl känt – personen i fråga ramlar ”under bordet”.
> Baksmälla bekämpas med sill, soppa och ättikslag
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Det bästa är att aldrig få baksmälla!!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Ja, baksmälla har man haft några gånger
och jag håller med aggelin om att det bästa är att aldrig få det.
Numera är det ett minne blott för mig. Tål ingen alkohol alls längre och tycker inte ens att det är gott.
/Maria
Ett par gånger i Spanien men det var för jag drack så bandat..aldrig mer. Nu håller jag mig till bara en sort och lagomt! fadst dt är väldigt sällan jag dricker nu.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag tar varannan vatten, brukar fungera.
Men jag kan bli bakis både av ljusa och mörka spritsorter 
Zabelle
Varannan vatten..det är bra!