Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettkärlek-och-relationer
Läst 4123 ggr
JereMina
0

Mor/Son relation

Jag är så glad över den relation som jag och vår yngre son som nu är 32 år har. Han ringer till mig ofta och pratar om allt. Vi är mycket lika varandra på många sätt och även i utseende.

Han ringde ofta då han läste till affärsjurist i Jönköping 2001-2005 och berättade om lagar och sådant. Ofta sa han att det var så bra att prata med mig då jag förstod vad han pratade om.

Inte minst om livet och allt det som det innebär kan vi prata om han och jag. Han vänder sig till mig då jag har problem och han kan ringa och bara prata av sig om han är arg på någon.

Då brukar jag säga: Spy ur dig bara så länge du inte angriper mig så lyssnar jag.

Han ringer då det händer roliga saker och senast i kväll gjorde han det. Vi har ett band som är unikt tror jag och jag älskar honom så innerligt för att han är ärlig, uppriktig och så himla finurlig. Han kan vara ganska arrogant mot en del andra så en del tycker han är stöddig.

Men han är så ödmjuk men bara då han vill, ingen kan tvinga honom till att vara det.

Det blev mycket om honom men det jag ville säga var att denna relation är verkligen Livskvalitet i mitt liv.

Har ni en liknande relation med någon?

Cristine
0

Jag har väldigt bra relation till mina söner, de ringer ofta och vi kan tala om allt.

Särskilt roligt tycker jag att det är att prata om biokemi med sonen i Laholm som studerade detta i Skellefteå. Det är ett ämne som facinerat mig sedan väldigt ung.Vi talar ochså om dans då han dansar bugg och salsa i kusrser han gör i Halmstad.

Med sonen som bor här blir det fiske, scotrar, 4 hjulingar byggen och installationer, samt lite annat. Hans intresse som ideell ledare i fotboll och hockey delar jag inte, men jag är glad att han gör så mycket för ungdommarna.

Med yngsten om arbetet på DN och nyfödda sonen och sambo förståss, samt allmäna saker..

Med sonen i Spanien om mackar ,affärer ,hotell, bilverkstad, bungalows i Kanarias och om dottern och den kommande lillan.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Fridaybrew
0

Ska nog ringa mamma =) Sen när kl inte är mitt i natten.

Pratar typ aldrig i telefon med mamma, enda anledningen är att hon är morgon människa och jag vänder dygnet hit och dit så hon vill inte ringa och väcka mig.

Pappa är olika för han skiter i vilken tid det är och ringer iaf fram till 2 på natten kan han ringa lol så han och jag har samma dygnsrytm.Han ringer desto oftare under vissa perioder så pratar vi varje dag andra gånger går det veckor emellan samtalen.

/Fridaybrew

Maria
0

Jag pratar med min son varje dag. Ringer inte jag så ringer oftast han och undrar varför jag inte ringtSkrattande

Vi träffas någon gång varje vecka också. Vi bor ju ganska nära varandra så det blir en fika hos honom eller hos oss. Vi ser kanske någon film ihop eller äter lunch ihop.

Vi har alltid haft en bra relation och han har varit så lätt. Ingen jobbig tonårstid utan snarare tvärtom riktigt kul och alltid en massa kompisar hemma som han och vi fortfarande träffar emellanåt.

/Maria

chik
0

Mor o son"2 har två söner. Har daglig kontakt med den äldsta antingen så är det Sms eller prat i telefon.Pratar om det som är aktuelt för stunden.

Den lilla sonen har ju flyttat o han håller på o ta sig friFörvånad Fråm Mor,,Så där pratas det inte så ofta…

Han flyttade ju i hopp med en Flicka, så han har la fullt upp…

Lena.P är jag i verkliga livet.