Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 617 ggr
flisan708
0

Skrockfullhet

Blev inspirerad av detta inlägg från våran morgontråd. Glad

Är du skrockfull?

Vad undviker du en dag som denna, fredag den 13:onde?

Är du rädd för svarta katter, stegar, nycklar på bordet? De vanligaste som jag vet, vilka fler finns det?

stina63
0

Jag är som vanligt ändå.. Får se hur dagen blir. Men min mamma hon är lite skrockfull av sig,

Inga nycklar på bordet Betyder otur

Sen ser jag gärna till att ha lite smålantar lite här och där i lägenheten., speciellt vid fönstret.
De sa min farmor att de första som ska in i ett hem där man flyttar in, är  pengar, små pengar som man lägger vid fönsterbrädan. Då blir hemmet aldrig utan pengar.

Glad

zabelle
0

Nej jag är inte skrockfull.

Jag hade en svart katt i 18 år, haft sönder speglar och lägger oftast nycklar på bordet.
För mig är fredagen den 13:e en turdag. Tror jag ska köpa triss lotter idag :)

Kan inte komma på så många fler saker folk undviker mer än att vissa undviker att gå på brunnslock.

Zabelle   

Fridaaaa
0

Är inte så skrockfull. 
Jo dock det med att lägga nycklarna direkt på bordet.
Men något annat kommer jag ej på :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

FrökenFrisk
0

Är medveten om att jag aldrig skulle gå under en stege, undviker att lägga nycklar på bordet och skulle reagera om en svart katt korsade vägen när jag gick förbi…

Men skrockfull, onej! Flört

═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════
FrökenFrisk 
═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════

penke
0

13 är ju ett dåligt symbol-tal för kristningar ..
och fredagar efter den dåliga middagsstämmningen efter
uteblivet Fredgs-mys där det var 13 runt bordet

jag undviker dropp under stegar,glömma nycklarna på bordet och som Wicca är jag inte rädd för "häxkattor". *skratt*
inte skrockfull,men jag tycker om att leka med det symbolspråket,
tvia efter katt,kasta salt över axeln ..
som stinas farmor,..när jag byggt om/ut  senaste åren,har jag tagit in pengar så
eller snickrat/gjutit in en slant, för ekonomisk välgång :- )

Livet vore för-tråkigt om man bara var för-nuftig hela tiden Tungan ute

,  penke

stina63
0

visst penke då har man pengar hela tiden i hemmet, Väldigt bra tycker jagSkrattande
Nä man kan inte vara förnufigt hela tiden, Blir förtråkigt, Bättre vara lite oförnuftigTungan ute

Maria
0

Jag är inte skrockfull.

Springer en svart katt över vägen så säger jag "tvi" tre gånger men skulle jag glömma så är det inte hela världen.Flört Det är mer en vana.

När någon nyser så säger jag "prosit" men det är också mer vana än vidskeplighet.

/Maria