VÅR I LUFTEN
Nu äntligen börjar vårens tecken att visa sig, svanarna flyger över oss på väg till sina häckningsplatser i norr. Tranan har inte hunnit komma än men nu dröjer det inte många dagar innan den också är här.
Mycket snö ligger fortfarande kvar men vägarna är bara. Nattkallt med c:a 15-20 grader är det ännu men dagarna har 3-4 grader varmt och en otroligt hård skare som du kan gå på som du vill, ligger vit öven ängarna.
Detta är Norrbotten idag den 5 april 2012, hur ser det ut hos er.
+4 och äntligen har snön som kom i 2 dagar smält bort.
Lätt dis så solen inte riktigt orkar igenom.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Hoppas att ni får lika fint väder där du bor som vi blivit lovade i Norrbotten, det här vadret ser ut att kunna stå sig över helgen, mina söner skall ut på snöskotern i helgen och det blir ju trevligare om det inte snöar och blåser.
Jag såg lite inlägg om att det kommit ett puderlager neråt landet, men där är ju marken inte frusen så där går det fort med töandet. ni har ju krokus och tullpaner som kommer tidigt och då är det ju trevligare med barmark utan frost.
Jag har som sagt sett Maskrosor och vitsippor och idag på vägen hem såg jag det första blommande Japanska körsbärsträdet.
Tyvärr är det svinkallt och mulet så det kändes ändå inte riktigt som vår.
/Maria
I bland är det vår och i bland är det vinter.
idag har vi haft 12 grader plus med sol men kalla vindar.. man ser på träden att de börjar at tknoppa sig ordentligt, vitsippot å blåsippor tittar fram.. en del krokusar är redan över blommade… å de känns i näsan att våren är på väg… *aaaaatjoooo!!!* hehe.. men de är fortfarande kallt om natten i går natt var de tydligen -8 sa min sambo.. men äver 10 grader+ på dagen.. passar mig hur bra som helst.. skönt med långa ridturer i vårsolen… bara myser när det är sånt här väder…
Här är det kallt, kallt, så just nu känns det inte alls som vår 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
vi skulle tydligen få snö natten ti lördag 5-10cm:O
N.Halland i dag. 4+ o nu regnar det, för en liten stund sedan så var det snö, som kom ner dalande..Men det är Vår i luften jag tycker fågelkvitter ljuset o lukten gör att våren är här.Hos mig….
O så är det ju lite vår blommor som har tittat fram…
Lena.P är jag i verkliga livet.
Mina julrosor blommar utanför dörren nu. De brukar vara sena
/Maria
Våren försvann i ett ymnigt snöväder, för en stund sedan
men den kommer nog snart tillbaka 
Vänlighet och omtanke, gör livet roligare 
I natt har vi haft 14 grader kallt i Luleå och nu mitt på dan är det +4 grader. Folk är ute på ängarna och går på skaren med sina hundar, nu tycker jag det börjar likna vår.
Vi hade klart och kallt igår, runt nollan hela dagen. Idag på morgonen var det vitt överallt och snön yrde i luften, men som tur är har det smält bort under dagen, så nu är det barmark och 2 plusgrader.
Här har det börjat snöa nu under eftermiddagen.
/Maria
# 12
Det är min chef som du ser på bilden, han håller reda på mej vart jag än går, just nu ligger han bredvid mig och snarkar.Det är en 7 årig engelsk springer spanniel jag har.////
Min son kom upp ifrån mellansverige nu i afton och han körde med sommardäck på bilen, resan skall gå vidare till ett ställe 8 mil in i landet så jag undrar om han inte får det halkigt under dojorna, vi får se.
#15 Trevligt med en stilig chef. Dom är goa, när dom håller kollen på en 
Sommardäck redan
låter slirigt värre. Hoppas han tar det försiktigt, när han ska vidare.
Vänlighet och omtanke, gör livet roligare 
Snöar :(
#16 Vi har med sommardäck på våra, då vi har haft ganska varmt här
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.