Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 1149 ggr
examynia
0

dammsugning

visst är dammsugning tråkigt till tusen?:P

hur ofta dammsuger ni hemma?

själv så blir de varnannan dag.. ibland varje.. har man allergi så får de bli så.. fast allergin sätter även igång just när jag dammsugar men de är väl sånt man får taP

zickan
0

Kanske 1 gång veckan. Ena hunden tycker dammsugaren är otäck och slutar ofta sena tider. Så jag använder främst dammtrasa, sopborste och luftrenare

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Maria
0

Trots katter så blir det en gång i veckan. Däremellan är det sopborsten med skyffel som gäller. Elller vattenavtorkning. Vi har inte så många mattor.

Det är min man som dammsuger. Han påstår att jag inte vet vilken färg vår dammsugare har eller vart den stårFlört

/Maria

Cristine
0

Här är det dottern som damsuger en eller ibland två ggr i veckan, jag går efter och sladdar.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anders 50
0

Ungefär en gån i veckan. Däremellan jagas det hundpälstussar med den lilla handdammsugaren.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Fridaaaa
0

Ca varannan dag pga djuren :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

zabelle
0

Nästan varje dag. Åtminstone i hallen och köket där hunden grusar ner mest.

Hunden gillar att springa nere vid stranden och den fina sanden följer med i pälsen på tassarna och trillar inte av förren han är helt torr… hemma på golvet.

Pälstussar kan jag leva med, de lägger sig så fint i hörnen. Oskyldig

Zabelle   

Åsa S
0

Någon gång i veckan kanske bor själv och har inga husdjur och jag smutsar inte ner så mycket själv.

Tips: strössla lite kanel och kardemumma på golvet och sug upp med dammsugaren så doftar det lite gott då man dammsuger.

Fridaaaa
0

#7 Finns speciella kulor som man kan strö lite på golvet och suga upp så luktar det lite gott med :)

Åsa S
0

jag vet det finns kulor men de är inte speciellt allergivänliga eller miljövänliga

Loveradio
0

Varannan dag blir det. Hunden trots att han är korthårig hårar ner rätt mycket och han får ofta grus med sig in i hallen. Dammsuger en snabbis då, inte jättenoga.

Dammsuger noga 1 gång i veckan då jag drar fram möbler osv.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Fridaaaa
0

#9 Varför skulle dem vara mindre miljövänliga? Och vad i kulorna skulle inte vara "allergivänligt" ?

Åsa S
0

Kulorna är parfymerade, parfym är något som många allergiker inte klarar av.

(och kulorna består inte av naturliga nedbrytbara ämnen som ex. kanel och kardemumma gör)

Fridaaaa
0

#12 Ja för dem som är allergiska ja, men det är inte jag, så mig spelar det ingen roll. 
Vill inte ha kanel eller kademumma lukt i hela huset ;) Men vill endå att det ska lukta gott :)

zabelle
0

Min mamma brukade strö lite tvättpulver på golvet och dammsuga upp för att det skulle lukta fräscht.

Zabelle   

[Sisa]
0

Jag avskyr att dammsuga!  Skrikandes  Sambo får dammsuga en gång i veckan!

penke
0

njää..Förvånad
dammsuga är inte aptrist
då är (hand)damma värre  Skrikandes
jag har heller inget zoo hemma..oftare gäster *skratt*
så dammsugning blir Vb o/e drygt varje vecka 

,  penke

Bybo
0

Dammsuger sällan, men sopar ofta :)) Både jag och katterna ogillar ljudet av dammsugare hehe

aggeelin
0

Här är det sambon som dammsuger och då blir det oftast stora mattan och en fåtölj. Jag torrmoppar minst en gång i veckan. Avskyr att dammsuga och så är det en tugn städmetod.

De där parfymkulorna luktar så jag mår illa och nästan kräks Obestämd, sambon stoppade in sånt i den gamla dammsugaren och det var svårt att bli av med eländet - men bra för dem som gör det förstås Glad

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Anders 50
0

Ja fy vad det luktar från dammsugaren med de där doftkulorna!

Och jag köpte en sån där tystgående…Ultra silencer…..Vilken miss!!!

Den dånar ju värre än min gamla! (men suger grymt bra!)  Flört

Fridaaaa
0

Haha inte från våran? Kanse beror på om man har påse eller inte? Vi har en påslös nämligen :)

[LucyInTheSky]
0

Precis köpt mig en ny dammsugare så första städningen med den var ju lite kul. Nu är det inte lika kul längre dock.

Dammsuger varannan dag för att slippa vada i katthår. Men har man fem katter varav 4 är innekatter så blir det så. Men skulle aldrig klara mig utan katthåren! =) Eller ja, delen där katthåren en gång satt.

chik
0

Ofta***Blir det…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Mona22
0

Damsuger ca en gång i veckan. Har katter men de fäller knappt så man är förskonad.

Lockwood
0

Jag dammsuger två gånger om dagen, ibland oftare ibland mindre

Maria
0

#24 VAFörvånad

/Maria

Lockwood
0

Jag knä skrubbar golvet en gång om dagen också Skäms

Maria
0

#26 Men jösses….då hade du förmodligen avlidit om du kommit hem till migFlört

Behöver du verkligen städa så?

/Maria

Anders 50
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Till den av manligt kön som tror på en alternativ användning…..se hur illa det kan gå! Förvånad

Maria
0

#28 OOppsSkrattande

/Maria

Loveradio
0

#28 Hahah Skrattande

Dammsög precis lägenheten. Testade att dammsuga upp lite tvättmedel som nån skrev. Nu är det rent OCH doftar gott :)

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

examynia
0

#28 hahahha ja man får nog tänka två gånger innan man gör vissa saker:P

Eeia
0

Dammsuger dagligen, mest för att jag har en tendens att äta frön när jag sitter framför datorn och alltid är det ngt frö som slinker iväg ner på golvet. Men vidare pedant är jag inte dess värre..