Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettordet-är-fritt-väl-valda-ord
Läst 621 ggr
Hans K.
2

Är du, du?

Som oftast…?
Är du, du? I dina drömmar? Obestämd
Och ser andra genom dina egna ögon och är med i handlingen. Eller beskådar du bara händelserna som utspelas, utifrån, som åskådare? där du kanske personifieras av någon annan. Eller ser du mest andra i dina drömmar "utifrån" med "regissörens ögon" och förflyttar dig till olika platser vartefter handlingen utspelar sig.
Jag sover väldigt gott och kommer ofta ihåg mina drömmar och en natt i helgen fick jag dessa funderingar då jag växelvis i en dröm, var "skådespelare" i handlingen och "jag var jag" och ibland så satt jag "på läktaren" och såg allting utspelas som på TV:n? Fast då var jag en annanObestämd
Jag har en liten förmåga att röra mig ganska länge i "världen" mellan dröm och verklighet innan jag somnar och upplever medvetet när drömmen/berättelsen går igång, fast vete sjutton vem som kokat ihop historierna Flört
Jaa.. sånt här går jag och funderar på om dagarna Flört … Kanske jag skulle anmäla mig till ett annat forum, i såna här "flummiga" Flörtfrågeställningar, men jag vill ju vara trogen ”kompisgänget” här på LK Flört Hälsn. /Hans

Morris.
0

Jag spelar huvudpersonen i mina drömmar. Det är alltid mig och mina känslor och mina händelser som händer det handlar om utifrån vad mina ögon ser.

examynia
0

jag är mig själv.. å mina drömmar är inte att leka med.. oj oj vad de kan vara action ibland å ibland är de bara skumt.. jag älskar att drömma.. deär såååå roligt.. å jag kommeroftast ihåg vad jag drömt.. men de är svårt att berätta för andra då de oftast är konstigt å invecklat:P men jag gillar de verkligen:P men lite jobbigt när man vaknar av att men tex blir knivhuggen i sidan å så vaknar man å har ont i sidan.. å innan man fattar att de var en dröm å att man legat konstigt som gjort att man fått ont å de i sin tur går vidare in i drömmen å man blir knivhuggen är rätt häftigt.. okej ingen förstod nog de där men ja de blir nog bra:P

Maja2
0

Jag är åxå JAG…  och det senaste året ungefär, kommer jag alltid, eller oftast, ihåg vad jag drömt. Det handlar om både vitt och brett, men det är underhållande att tänka på drömmarna :) :)

Anders 50
0

Jag är mig själv i drömmarna.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Cristine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en autistisk dotter som sedan hon kunde gå stog på balkongen varje kväll och pekade mot stjärnorna, hennes första ord var måne och sedan hon kunnat prata och läsa rör sig allt runt Utomjordingar, rymden och miljön..det pratas om det varje dag och jag är medis på utomjordiskt , mycket för henes skull, därför färgas mina drömmar av dessa saker och jag har varit ute och flugit  5 ggr på ett år.  Det jag såg i en av drömmarna och lade ut på Uj hände i verkligheten några månader senare och blev en stor nyhet. Jag är alltid jagSkrattande

Hon har 2 bokhyllor fulla med sina böker.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
0

Mer fummigt kan det inte bliSkrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

pius314
0

Jag kan växla mellan att vara jag ich nån annan. Kan också se ett förlopp där jag själv är med (som en teater för mitt vakna jag). Drömmer relativt ofta actiondrömmar där jag jagas genom oändliga hus och till slut hoppar fallskärm uppe från taket :-D. Det är de drömmarna jag minns fragment av långt efteråt.

• Tillräckligt bra är perfekt! -
chik
0

Drömmar,,,När jag var yngre så kunde jag drömma o då var det jag som var i huvudrollen, o det var som jag kommer ihåg det läskiga drömmar.

I dagsläget så kommer jag inte ihåg något av Natten..Men" Med jag har haft det senast. En gång hörde jag vår katt jama som om han ville komma in o då vaknade jag o det lätet var så starkt så jag satt o kollade på hundarna om de också hade hört…Katten är ju död…

Sen nu för några dagar sedan så vaknade jag av att min ena son ropade Mamma så högt o tydligt..Men han bor i Gbg…

Inte mycket jag kunde komma med…

P.S. Viskar till dig Hans. Vist kan du vara med många olika ,Som dessa intressanta..Och""

Lena.P är jag i verkliga livet.

[Sisa]
0

Flummiga frågeställningar är intressanta..så tack Hans!   Glad

Jag drömmer inte så ofta, eller så drömmer jag och kommer inte ihåg. Det brukar jag kompensera genom att dagdrömma. Då kan jag själv bestämma hur drömmen ska se ut.. och om jag ska vara jag!

Maria
0

Jag drömmer ofta och mycket och har även mardrömmar emellanåt.

Jag växlar från att vara jag till att vara någon som ser det hela utifrån så att säga.

Ibland har man så knepiga drömmar så man undrar hur man är funtat egentligenObestämdFlört

/Maria

stina63
0

Oftaast så står jag sidan om som åskådare ser mitt liv. Det är mitt liv men jag är både skådesperlare och åskådare. De låter väldigt flummigtGlad

fotokrafs
0

Det är olika hur jag drömmer. Ofta känns det som att vara med i en spännande film där jag kan vara en av rollfigurerna för att sedan se allt "utifrån".

Jag drömmer också drömmar där jag är jag, de speglar mer hur jag mår, i dessa brukar ofta gamla bekanta och vänner dyka upp. Även om de inte är lika actionfyllda som "filmdrömmarna" så kan man ändå vakna av att hjärtat dunkar lite extra tex för att man i drömmen träffat folk som inte längre lever.

Hans K.
1

Tack för alla superintressanta inlägg, faschinerande att läsa hur ni andra ser på saker o ting, även när man är i andra tillstånd, !? än vaken, alltså Glad Hälsn. /Hans