Kraftig smäll
När jag satt vid datorn så kom en så kraftig smäll i fönstret så jag höll på att ramla av stolen. jag liksom såg i ögonvrån hur det bågnade av något stort
och när jag samlat mej och kunde titta så var det fullt av bruna små fjädrar fastklistrade på en stor yta utav fönstret, det såg ut att ha varit en stor fågel.Tur att rutorna inte gick sönder, då hade jag fått den över mig.
Kan det ha varit en rovfågel?
Men det förvånar mej då de har så bra syn.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
jag var med om nåt liknande här hemma för ett tag sen.. persiennerna var nerdragna å jag såg bara som två skuggor å så en jääääädra duns.. blev ju skiträdd men gick fram å drog upp å på fönstret så var de en stoooor fläck med kroppsvätskor.. gick ut å tittade om de var nån fågel där nere som höll på att dö så man kunde ta hand om dess lidande i såfall men vi hittade inget alls.. pratade lite med pappa å då gick ljuset upp.. antagligen så var de en duvhök som jagade en duva som försökte komma undan i panik å missade att de var ett fönster i vägen.. så antagligen när den blev knockad så tog höken den.. för de är massor med duvor här å har även sett en duvhök ta en duva mitt på stan.. var häftigt att se..
kan ju varit något liknande för dig.. att en jagar en annan å missar att de är en ruta där under jakten.
#1 Ja tack för infot det låter logiskt ,senare öppnade jag fönstret och tittade ner och där fanns inget!
#2 då känns de faktiskt som att fågeln i fråga var jagad å förvirrad å då blev ett lätt byte när den träffade ditt fönster å antingen var omtöcknad eller redan död..
Det händer ofta att småfåglar flyger mot fönstren. Och det kan bli en bra smäll bara av en liten talgoxe!
Men en duvhök tror jag inte gör en sådan tabbe, inte en sparvhök heller!
Men man ska aldrig säga aldrig….
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#4 nä jag tror inte hellar att den sortens fågel gör de..:P men som i mitt fall en duva som blir jagad.. dom tänker nog bara på at tkomma undan å "oj där va ett fönster" pang! hehe..:P men som sagt de blir smällar av alla sorters fåglar helt klart..=)
Jag har fåglar klistrade på fönstren men småfåglarna flyger i dem ändå. Det fanns fjädrar på en yta som var 10x12 cm