hur?
hur får man bort egenskaper hos sig själv som man inte tycker om? menar de är ju svårt att veta hur man själv beter sig om ingen säger till en när man beter sig så..
jag har några saker jag skulle vilja ändra på men jag vet ju inte själv när jag använder dessa för jag märker de ju inte själv..
hur ska jag göra?:S
Ett bra sätt att peppra sig själva är att skriva ner positiva saker om sej själva. Så börja med kanske skriva ner 5 positiva saker som du är bra på. Sen 5 saker som du vill förändra med dej själva,
Sen har du de att arbeta med dej själva. Prata gärna med din vänner och familj,
Något som är väldigt bra Som jag har gjort är att ha en intervju med ens vänner och familj. Skriv ner frågor som du vill ha svar på positiva och negaiva, eller bara positiva saker.
Sen interjuvear du dina vänner ber dom vara ärliga säga som det är, Man får ta till sej de dom säger. De ger väldigt mycket att göra så, För andra kanske ser på en på ett helt annat sätt än vad man själv gör,
Har samma problem! (Här)
Har även personlighetsdrag (eller vad man ska kalla det) som poppar upp helt omedvetet som jag helst skulle slippa - men då har jag tränat pojkvännen på att ta det på rätt sätt istället för att börja bråka då jag inte ens är medveten om att jag gör något som man kanske inte borde
Hur man blir medveten om att man kanske är en skitstövel ibland vet jag dock inte! Skulle vara bra med ett sånt där halsband man har till hundar som ger en elektrisk chock varje gång man gör fel så att man vet 
menar du som ett tics eller en ovana (bita på naglar, peta i näsan) eller menar du mer ett karaktärsdrag typ "vara dålig på att lyssna", "köra över den andra i en diskussion"?
Om du inte märker det själv och ingen säger det till dig (men vet att det är där) så är det i ditt "blinda fönster" enligt Johari-fönster-modellen.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Joharif%C3%B6nster
det som enligt denna modell är eftersträvansvärt är att öka det öppna fönstret, där finns det som du vet om dig själv och som andra vet om dig. Ju större det fönstret är desto bättre tillit och kommunikation har man med andra…
Nu vet jag ju inte om det var relevant men jag tycker om modellen och kan tänka på den ibland…
- Tillräckligt bra är perfekt! -
Kanske jobba med att få bort automatiska negativa tankar, ja, om det nu är ditt problem?
Ska själv jobba på detta
grejen är att jag brusar upp å blir irrterad jätte fort tex.. utan anledning egentligen.. jag snäser i förväg innan personen (sambon) i fråga pratat klart osv.. de är ett exempel.. sen kommer jag inte på nåt direkt nu,, men ja de är nog de största att jag blir irriterad å sur jätte fort.. fast de går över ganska fort med..