Förändringar
Många förändringar till det sämre tycker jag att det blivit med den nuvarande regeringen.
<Är ni nöjda med dem?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Några bra, några dåliga. Man märker mest det som är dåligt eftersom det är det som man kommer ihåg…
Största misstaget dom gjorde var väl försäkringkassan.
“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”
-Stephen Hawking
Nja, jag gillar inte den nuvarande regeringen alls, men då kan jag tillägga att det är inte många regeringssammansättningar jag har gillat.
Nu håller regeringen på att nedmontera hela den sociala tryggheten och klyftorna mellan de som har det svårt och de som har mer än de behöver ökar. Sverige är på god väg att bli ett socialt u-land och vi blir snart omkörda av länder som traditionellt betraktats som sociala misärer.
Jag är också mycket kitisk till blockpolitiken, som i praktiken innebär att partierna är obsoleta, vi kunde lika gärna ha två sidor som i USA, demokrater och republikaner. Det spelar ju ingen roll om jag vill lyfta fram exempelvis Centern, rösten hamnar per automatik på Reinfeldt ändå.
Jag är både nöjd och inte nöjd med den nuvarande regeringen. Det jag ogillar är att klassamhället börjar bli allt tydligare nu och att det dras ner i vården. Eftersom jag jobbar i vården märkar jag det, färre personer ska vårda allt fler människor.
Det positiva är väl att denna regeringen vågar ta tag i frågor som de andra inte gjort, ibland är det bra förslag och ibland mindre lyckade som exempelvis högre pensionsålder.
Om det vore val idag så hade jag inte vetat vad jag skulle ha röstat på, för jag står nog i dagsläget mitt i mellan allt. Tycker politiken har blivit så luddig nu förtiden och innan val så haglar alla löften som sedan verkar bortblåsta. Tänker genast på Tomas Di Levas låt "Vem ska jag tro på".
#3 Du skriver ju nästan exakt som jag skulle gjort
undantaget är att jag vet att jag lägger min röst på det röda laget nästa gång, som alltid.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#4 Nu när jag lärt mig ett nytt ord så tycker jag att den nuvarande regeringen är flummig
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Nej fy…
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com