Meditationer
Är det någon som brukar meditera för att varva ner.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja jag mediterar varje dag.
Oftast använder jag guidade meditationer på cd. Jag tycker det är lättare att slappna av då. Annars kommer det bara en massa tankar om allt möjligt.
Nej..
Men om jag är i en grupp o en leder meditation går det bra.
Men Nej.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Ja de brukar jag göra ibland blir det varje dag ibland kanske två tre gånger i veckan.
Jag har nog aldrig provat ordentligt. Skulle vara intressant, hur göra? 
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag har provat i en grupp.
Det var inget för mig. Jag blev så full i skratt varje gång och kunde inte koncentrera mig.
Vi avslutade varje session med att ledaren gick runt och plingade i små klockor och vi andra gick efter.
Jag fick sådana skrattanfall att jag vid ett tillfälle fick gå ut.
Jag tänkte hela tiden att man kan få människor till precis vad som helst om man bara vill

/Maria
Nej jag mediterar inte, jag har aldrig känt något behov av det. Jag är aldrig uppstressad och känner inget behov av att varva ner.
Min fru har något meditationsprogram på cd och när jag hör det reagerar jag precis som du Bumblis - omöjligt att koncentrera sig för att det låter så urbota fånigt.
Jag har sååå svårt att vara allvarlig när det gäller sådant. Har testat både meditation och yoga. Skrattade åt båda så jag fick onda blickar av deltagarna. Annars tror jag att jag hade mått bra av att varva ner..
Nej. Känner inget behov av det alls.
Zabelle
Meditera är också att sätta på en musikskiva, sätta sig blunda och lyssna.Mozart ska visst vara den mest avlyssnade.
Är man upprörd eller arg så går det jättebra med 1 minuts meditation och den består i att lyssna på sina egna andetag.
Nej, men sen har jag nog aldrig direkt testat heller..
Meditation är rena avkopplingen för hjärnan. Det har amerikanska forskare kunnat visa med hjälp av funktionell magnetröntgen. Genom meditationen sänks aktiviteten i delar av hjärnan som är inblandade när vi dagdrömmer, men också vid psykiska störningar som autism och schizofreni.
Det hela försiggår i ett nätverk i hjärnan som är aktiverat även vid bland annat uppmärksamhetsstörningar och vid bildandet av den plack som anses ligga bakom demenssjukdomen Alzheimers.
Effekten sågs både hos personer som hade mediterat länge och hos dem som var mindre erfarna.
Peter när du t.ex tillverkar ett knivfodral är du djupt försjunken i ditt arbete, det är också en sorts meditation
#12 Ja kanske det och då är det förstås därför jag inte behöver meditera i vanlig bemärkelse 
Jag läser ju mycket och har perioder då jag stickar/virkar. Det kanske är något liknande också.
/Maria
Jag mediterar för sällan numer. När jag pluggade för många år sedan så mediterade jag alltid inför alla salstentor. Hade stor hjälp av det och kom helt iFokus med vad som stundade. Gick en kurs via ABF, innan jag gick den stressade jag upp mig inför salstentorna. Borde nog ta mig en stund och meditera igen, det gör så gott för själen.
jag klarar inte av att slappna av så jag ve tinte hur de ska gå när jag är stressad osv.. slappnar tydligen inte av ens när jag sover tror min sjukgymnast då jag är spänd överallt.. försökte meditation tillsammans med en anna sukgymnast eller vad man ska kalla henne men jag somnade:O
Jag försöker nu igen att få in meditationsstunden i min dagliga rutin sen den av någon anledning smög sig bort. Det är lite kruxigt då mitt mående och koncentrationen inte är på topp. Men det är ju även däför jag gör det för jag vet att jag mår mycket bättre av det.
Använder mig av alla möjliga olika tekniker och ibland även ngn cd som instruerar, det som känns bäst den dagen.