Godmorgon 23/2
Godmorgon alla från ett blåsigt Göteborg med plusgrader.
Ni kan tänka er hur kallt det är då
/Maria
God morgon. Spösnöar 5cm stora blaffor. :-)
- Tillräckligt bra är perfekt! -
Godmorgon! Igår kväll och inatt regnade det massor. Ute i träsket och efter kanten på cykelvägen är det massor med vatten. Idag ser det ut att bli sol. I tidningen står det att våren kommer för att stanna. Jag blir lite fundersam. Vår som stannar redan i februari - är det på skoj? 
Jag ska snart dyka ner i jobbet.
Ha en fin dag!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
God dagens i burken..Här lyser solen o plusgrader är det.
bumbleboo..Vet Hur Kalt Det Är I Gbg…Burrrr…
Så fin dag till er alla…

Lena.P är jag i verkliga livet.
Godmorgon!
Inatt har så gott som all snö försvunnit och nu blåser det och solen skiner.
Jag ska strax iväg till sjukhuset och göra en gastroskopi! Blir nog trevligt..
Ha det bra ni också! 
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#4 Åh, fy. gjorde det för ett tag sedan och det brukar man ju överleva men roligare kan man ha
Hoppas på bra resultat.
/Maria

God morgon.
Vi har båst och sol efter nattens och morgonens regn.
#4 Nää..trevligt är det inte med gastroskopi, lycka till Anders.
Ha en fin dag allihopa
God morgon!!!
Här skiner solen men det har snöat i natt. Men det verkar som det ska bli en fin dag idag. Har min enda ledig dag för veckan så jag ska njuta. Till kvällen blir det träning.
#4 Lycka till med gastron!!!
Ha nu alla en skön och fin dag och njut av solen om den finns hos Er!!!
Godmorgon!
Ingen sol här..bara blåser. Töar på bra och snön försvinner mer och mer. Jobba ikväll ska jag, sen ser jag fram emot en ledig helg! 
Ha en bra dag!
#4 Usch då, hoppas det går bra. Har också gjort en gastroskopi, höll på att kräkas.
Godmorgon! Idag ska jag träffa en hund jag troligtvis ska vara dagmatte åt. En Flatcoated Retriever. Annars händer inte så mycket. Trött idag.
Ha en bra dag
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Hej på er..
Känner mig väldigt lätt irriterad och trött idag. Men ska väl endå försöka få huset städat.. Har även ett element som ska målas vitt.
Ska väl försöka få tag i inkasso med, då dem totalt ignorerat mig efter jag hotat med min jurist.. Antingen drog de väl tillbaka fodran då och vägrade säga det eller så ville väl företaget skicka vidare till kronofogden.. Så jag bara väntar på KF-brev. Yey..
Solen skiner i allafall. Blåser som fasen. Så fönstren skakar.
Undvika nyheter och tidningar ska jag också och tydligen facebook också då alla statusar handlar om nya prinsessan.
God middag 
Här är plusgrader och slask, men inte så halt längre. Igår var det ofattbart halt och bussen gled av en bit härifrån. All busstrafik i länet ställdes in och det stod långtradare på varenda påfart som hade lite motlut, oförmögna att komma vare sig uppåt eller neråt. Det tog 20 minuter längre att åka till dialysen än vanligt.
Jag har varit dålig sedan i lördags, åkte på salmonella, sannolikt från fågelbordet, så jag har inte vågat vara hemifrån. Fru och barn är på Cosmonova idag.
#12 Aj då, det var salmonella
. Skit kan man säga….
Hoppas du snart kryar på dig.
/Maria
Gomiddag!
Överlevde gastroskopin! Allt var ok, normal förslitning men lite otät magmun. Det var inte alls så obehagligt som jag trodde att svälja slangen. Däremot när läkaren blåste ner luft en massa gånger var inte trevligt…snacka om rapningar!! 
Chansade på utan bedövning och det gick bra.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#14 Det lät ju ganska bra i alla fall
/Maria
Gomiddag
Just nu är det vår i Malmö! 
Det sitter rader av mäniskor längst med husväggen och solar sig här nere i västra hamnen. Hoppas det håller i sig :)
#12 Krya på dig.
#14 Skönt att de inte hittade något större fel.
Ha en fortsatt bra dag allihop!
Zabelle
#12 Hur kan man bli smittad bara via att mata fåglarna vid fågelbordet?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#17 detta hittade jag när jag sökte på nätet:
Hur sker smittan?
Salmonella sprids vanligtvis via livsmedel eller vatten som kontaminerats med människo- eller djuravföring men den kan också smitta från en människa till en annan om t.ex. handhygienen är bristfällig. Husdjur, i synnerhet kräldjur, kan också vara smittkällor. De vanligaste smittokällorna är bl.a. dåligt genomstekt eller rått kött, opastöriserad mjölk, groddar.
Zabelle
#18 Okej för aldrig hört talas om att man kan få det via vilda fåglar hehe :)
Kräldjur och mat visste jag :)
Go eftermiddag!
Av deras bajs när man gör rent Har jag hört!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag minns när sonen var liten och det gick salmonella på förskolan och fröknarna hade tystnadsplikt.
Till slut kröp det fram att det kom från en familj som hade mängder med fåglar hemma som inte satt i burar och de hade fem barn varav minst ett i krypåldern.
/Maria
God eftermiddag !
Jobbigt med gastroskopi och salmonella! Men om man inte får vara med om jobbiga saker vet man ju inte va som e bra 
Ska gå igenom några inspelade TV-program ikväll
- Kniven mot strupen
- Hårdrockens historia
- Det okända
- Ett Herrans liv
Bra med inspelningsbar hårddisk, då kan man snabbspola förbi reklamen
Ha en skön kväll ! Hälsn. /Hans
Halloj!
Milt ute idag också, trist med blötsnön..
hoppas det torkar upp snabbt.
Älsklingen är sjuk. Ovanligt, så länge jag känt honom har han aldrig varit sjukskriven. Jag får väl vara lite extra snäll mot honom och hoppas att han inte smittar.
Har haft det rätt psykiskt jobbigt ett tag nu, känt mig missförstådd och misstrodd
men jag har min mans stöd så i slutändan kommer förhoppningsvis allt bli bra 
Hoppas alla har det gott och att sjuklingarna kryar på sig 
#13 Ja det går sakta framåt, idag är det lite bättre än igår.
#17 Inte så svårt. Det räcker mad att man tar i någon del av fågelmataren och sedan omedvetet kliar sig på näsan eller nåt sånt.
Fågelmatningen sker som en del av övrig uteverksamhet för mig och jag brukar inte tvätta mig förrän jag kommer in. Med ormarna är det annorlunda. Jag spritar händerna både innan jag går in i terrarierummet och efter att jag kommit ut.
Sedan är det lite överdramatiserat det där med reptiler och salmonella. Många av salmonellatyperna är dödliga för reptiler och skulle inte kunna finnas där om reptilerna inte visar symtom. De smittofall som skett har oftast gällt smugglade reptiler som vildfångats.
#24 Okej visste inte att det var så lätt att få det.
Ja jag kan tänka mig det med reptilerna som du säger. Vi skulle dock alltid vara jättenoga med att tvätta händerna när vi hade grejat med reptilerna när jag gick gymnasiet, med smitta osv men tror mycket var lite överdrivet.
#25 Även om risken kanske inte är så stor och salmonellainfektion normalt inte är farlig för oss, så är denna erfarenhet såpass jobbig att jag inte önskar min värsta fiende (om jag hade en) detta. Hädanefter kommer jag att sprita av mig efter fågelmatningen precis som efter mina besök i terrarierummet.
#26 Det gjorde jag med alltid när jag höll på med dem i skolan för säkerhetsskull :)
Hej hopp alla!
Sovit större delen av dagen. Sen gjorde man misstaget att gå in på UppCons hemsida.. Vilket såklart ledde till att jag nu har köpt en biljett dit, plus sovsal och så klart en platsbiljett till det som lockade mig dit från början, nämligen ScReW som kommer till Sverige för första gången någonsin. Gah, är så sjukt taggad just nu att det inte är sant! 
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/