Tant resp. gubbvarning
Har ni börjat med något som ni tycker är tant- eller gubbvarning på?
/Maria
Allt jag gör är "gubbigt", fattas bara.
Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
#1 Allt
/Maria
Ja, vad förväntar du dig av en 55 åring?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland
vad sägs om att blänga surt på ungdomar som är högljudda i offentlig miljö
?
eller att säga "det där är ju inte ens musik, det är bara en massa oväsen"
(lustigt nog lyssnar jag själv helst på rätt så bråkig hårdrock som ganska många har problem med)
jag har mååånga fler men jag måste stänga ner och åka till jobbet nu så jag återkommer 
När jag vaknade i morse så kom jag på att jag såg fram emot finalen i "På spåret" ikväll. Det är kanske tantvarning en fredagkväll
/Maria
#5 Ja, det är det 
Zabelle
#6 Haha. Visst är det så.
Eller när man går och lägger sig innan sonen ens har gått ut med sina kompisar.
/Maria
Sitter och kollar reklamhögen för att se om något är billigt denna veckan, det känns "tantvarning" 
Zabelle
broddar, fast jag MÅSTE ha det för hunden får tokryck ibland 
- Tillräckligt bra är perfekt! -
För mig är det:att tänka tillbaka i livet, sucka och tänka på mina vuxna barn när de var små,sitta i min Gungstol och lösa korsord eller bara sitta där och titta i gammla album från förr.
Tycker att landet runt är ett så trevligt tv-program :-)
Jag stickar och det är ju lite tantvarning.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
första gången efter vår dotters födelse som jag och min sambo skulle åka iväg och övernatta för oss själva tog vi en kryssning med birka paradise, vilken var den första finlandsbåten som hade tv i alla hytter.
efter middagen gick vi ner i hytten för att fräscha till oss lite och bara ta det lugnt en kvart eller så innan vi gick till baren. sambon satte på tv:n mest på okynne bara för att den fanns där, och kanalutbudet var ju rätt begränsat, det råkade bli antikrundan.
sen vet vi inte mer förrän vi vaknade nästa morron. vi åkte alltså kryssning på festbåt och somnade vid halvniotiden framför antikrundan - vid 37 års ålder 
. nu är vi 45 - vad kan man vänta sig då tro? vi somnar iaf nästan alltid framför teven på fredag- och lördagkvällar, och dottern knorrar för att hon måste gå och lägga sig så tidigt bara för att vi somnar
#13 Hahaha
DET var verkligen tant och gubbvarning
/Maria
*13 hehe De har man varit med om också somnat framför tv
Än har inga sådana tendenser visat sig…är för ung för sådant…
Ha!
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag somnar bara framför TVn när jag bestämt mig för att programmet är tråkigt och jag inte har något annat i händerna som en stickning eller så
. På något sätt har det då med min motivation att göra.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
Jag har långt kvar till något gubbigt (hoppas jag), jag är ju bara 57. 
Ingen bromsklots i trafiken, inga tofflor, ingen rutig keps, ingen morgonrock, inga sura miner om ungdomar (hur skulle det se ut med en pojke som är i prepubertet?).

Kom på nåt nu eftersom jag ska på födelsekalas ikväll.
Huvudpersonerna på dessa tillställningar börjar få hög ålder…
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!