Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 276 ggr
Wand
0

Nostalgi...

Jag minns då jag var liten, en riktig djurfanatiker med pälsallergisk familj. 
Älskade djur! (älskar ännu)

På morgnarna gick det alltid reklam för leksaker när man kollade på TV, och då började de med robotkatter som var leksaker, drog man dem i svansen så fräste de, och klappade man dem så kurrade de.
Önskade mig en sådan, och min dåvarande bästa vän Johan likaså. Varenda dag så låg vi jämte varandra och bläddrade i leksakstidningen, läste om dessa leksakskatter och höll tummarna för att vi skulle få dem i julklapp.

Jag minns lyckan i hela kroppen då jag såg katten och tänkte att ja, jag måste ju helt enkelt få den, det är ju jättekonstigt om jag inte får den.

Och på julaftonsmorgonen så fick jag den… en vit, fluffig katt med blå ögon och batterier till. Tänk min lycka! Och vännen fick en också, en brun med gröna ögon. 

När man är barn är lyckan bara några hundralappar bort… tänk, inga problem i världen. Cool

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Maria
0

Det enda jag minns är att jag önskade mig en hund något enormt. Min ena släkting fick en valp. Hon sparkade sin hund och var ganska elak i smyg. Ingen trodde på mig när jag berättade detta. Ett halvår hade de kvar hunden men sedan var han bara "borta"en dag.

Mamma och pappa hade lovat mig en hund om vi skaffade ett hus. Det tyckte väl detta var en utopi. Vi hyrde ju sommarstuga men när jag var 12 så köpte de ett torp och då höll de faktiskt sitt löfte men kravet var att mamma fick välja ras och namn.

Då fick jag min älskade Bambi som var en långhårig dvärgtax. Jag hade önskat en Irländsk Setter men pälsen och nosformen var ju aningen lika i alla fallSkrattande

/Maria

natha-mjau
0

haha!
Var precis likadan.
Fick min dagen före julafton :)