Goda gärningar..
Är det något ni sysslar med? Har ni några tips på vad det finns för goda gärningar att utföra i vardagen, även om det inte händer särskilt att någon behöver ens hjälp?
Jag försöker underlätta för folk i min närhet när jag kan.
Men om det räknas som goda gärningar….?
Går jag förbi en parkeringsautomat där tiden börjar gå ut, lägger jag ofta i en peng, sånt smått hade jag själv uppskattat om någon gjort för mig.
Handlar ofta till en äldre granne när jag ändå ska till affären.
Zabelle
Att sprida goda gärningar är att ge det där lilla extra..att bjuda på sej själv! 
Jag försöker..hemma i vardagen, på jobbet, tillsammans med barnen, grannarna..och här med Er! 
jag gjorde mitt bästa för att hjälpa en tjej översätta sin katts namn till japanska tecken. Nu gick det inte så bra, men jag gjorde mitt bästa i alla fall ^^
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
Jag gör det jag kan, för de som vill, kan man väl säga.
En tjej ville gå på toaletten på ett café som jag var på, men det kostade 5 kr. Hon hade inga lösa pengar och tjejen i kassan vägrade släppa in henne. Gav henne en 5:a och sa att jag vet själv hur det är att vara så kissnödig så man nästan spricker, utan att det finns en toalett man kan gå på.
Hjälper ofta mammor med barnvagn på och av buss/spårvagn och sånt oxå. Och sen så jobbar jag med hemtjänsten på natten, hjälper mycket folk, även fast det är ett jobb så är det roligt och de flesta uppskattar det otroligt! :)