Stämmer detta?!
Nu blev jag inspirerad av Stina63`s inlägg om pension vid 75, har även lagt ut denna bild där. Hittade denna bild på facebook och den kan vara intressant att diskutera runt.
Min fråga är till Er, stämmer detta?! Vad tycker ni?

Med tanke på att pensionssystemet infördes 1913 med en ålder av 67 vid pensionering och då var medellivslängden ungefär 60 år.
Nu har vi möjlighet att ta förtida pension från 61 år och medellivslängden är ungefär 81 år.
Så jag kan förstå att diskussionen har kommit upp.
Vi har dessutom en jättegrupp pensionärer nu när 40-talisterna går i pension.
Sedan är det inte någon lätt fråga. En fråga med många aspekter som måste behandlas flexibelt tycker jag.
Det finns tunga jobb, det finns sjuka människor så allt är inte svart eller vitt.
/Maria
Hehe Ja du den listan stämmer nog, undrar vad han tänker när han ser den
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Instämmer i Bumbleboos inlägg..
Lena.P är jag i verkliga livet.
Kanske det kvittar vem som styr landet? Det måste sparas på alla håll för pengar måste in till statskassan antingen det är en blå eller röd regering.
Skillnaden är bara lite hur de fördelar pengarna som lämnar statskassan, någon måste ju betala det som den andre får.
Håller med om många punkter i #0
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
..kanske vore det bättre om våra politiker hjälptes åt, istället för att gnabba på varandra..
"Skenet bedrar" ?
Nu vill jag inte starta en konspirationsteori…men uppmärksamma färgen som lyser upp i bakgrunden…jag har därmed inte sagt "socialdemokrat"…men man undrar ju lite varför den är så röd? Vem kan man lita på? Vem kan man tro på? Vad är sanning, vad är lögn?
"Jag skojar bara ! … ville bara få en anledning att lägga upp min färglada bild på min härliga TV…
Hälsn. /Hans
#6 Han är lite röd i nyllet också…eller snarare rosatonad
/Maria
Jag tycker att det borde finnas möjlighet att jobba så länge man vill, men inte att man ska vara tvungen till det. Jag tror att flera av de där påståendena stämmer, men inte alla.