Utomlands
Brukar du äta ute varje dag eller lagar du din egen mat.
Tar du med Hårdbröd och Kalles?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Är jag på resa så äter jag ute. Tycker det är spännande att prova lokala specialiteter.
Jag vet att jag längtat efter svensk mat när jag varit för länge i Grekland för grekisk mat tillhör tyvärr inte mina favoriter trots att jag älskar Grekland på många andra sätt.
/Maria
Jag bor alltid i lägenhet numer när jag är utomlands. Då fixar jag frukost och oftast lunch själv. Middag äter jag alltid ute.
Brukar ha med hårt bröd, kalles, bredbar ost, kaffe, te, varma kopen mm.
#2 Frukosten glömde jag
Vi brukar också fixa detta själva men eftersom vi inte är några stora frukostätare så brukar det bli en sväng till något lokalt bageri och så brukar jag köpa dessa underbara ägg men äggulor som verkligen är gula
Det finns ofta något gott i någon liten chark att lägga på mackan. Jag kan aldrig glömma den nästan svarta skinkan i Kroatien som kostar skjortan här hemma (har glömt namnet) På plats kostade den som svensk kalvkorv ungefär.
/Maria
Äter ute! Det är ju en del av resan..att smaka annorlunda mat! 
Hahaha…Måste få berätta om två Svenska damer vi träffade på stranden på kreta i våras. De bodde i samma lägenhetshotell som vi gjorde.
De hade med sig postais, en stekt och infryst kyckling, sillburkar, skinka på burk, smör, ost, bröd mm. De brukade göra så för att hålla ner kostnaderna, sa de. Som pensionärer och resor 4-5 gånger per år så hade de kommit på hur man skulle göra. Ni skulle sett vilka gigantiskt stora resväskor de hade.
Vi bor oftast i lägenhet när vi reser, så frukosten fixar vi oftast själv.
Tar med minivattenkokare och kaffe bara.
Lunch och middag vill vi njuta av ute och prova allt som vi inte har hemma.
Zabelle
Det skulle inte falla mig in att ta med något att äta eller dricka om jag for utomlands. Det finns mat och dryck på plats.
om jag åker charter/lgh
tar jag med mig i
de där små lätta plastflaskorna från just flyget
fyllda med ,snabbkaffe,salt/peppar,diskmedel,(socker)
hmm,kan har glömt något just nu..?
nödvändiga småsaker det är onödigt att köpa i "storpack" av där nere
för bara en veckars förbrukning
bra till frukost på balkongen,färskt bröd/frallor köper man ju på vägen hem efter morgondoppet …*ler*
på kvällarna,är det bådeock ibland ute ibland nå´n kul bjudning i lgh :- )
, penke