Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Läst 723 ggr
Cristine
1

Badar du dem

dina katter?

Jag kan inte längre, har inget badkar. Jag fick slåss med dem så jag var alltid full av rivsår.

Mamman däremot satt sej i diskhon varje gång jag fyllt den för att diska

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Maria
0

Min ena katt Moritz gillar att bada men Lorentz har jag provat med. Jag blev nästan strimlad plus att det var mer vatten i hela badrummet än i badkaret.Skrattande

Tyvärr är det han som skulle behöva badas bäst för det är han som är ute och gräver i jorden och har vita tassar och mage.

/Maria

Bybo
0

Jag har aldrig badat någon av mina katter (haft hela livet)

Maria
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild på Moritz i badkaret med sina bollarGlad

/Maria

Fridaaaa
1

Nix Katter ska ej badas annat än vid behov, t.ex riktigt skita, fått något annat i pälsen eller liknande.)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anders 50
0

#3  Haha!

Har aldrig badat nån katt!

Det räcker med de blodförgiftningar jag fått av kattklor och bett i andra sammanhang.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

Maria
0

Moritz är den första katt som jag haft som gillat vatten så han är faktiskt frivilligt i badkaret.

/Maria

[Sisa]
0

# 3  Så söt!   Kyss

[cherstin]
0

Nej, vi har inte badat de katter vi haft däremot hade vi en som älskade att bada bastu med oss.

stina63
0

Jag har katter som är perser i Dom badas en till två gånger om året högst, Innan fick jag bada dom lite mera just för att få iording deras päls tovorna, Hugo hade en väldigt tjock underpäls Den tuvade sig ordentligt hur mycket jag än kammade borstade, Men nu är den underpälsen nästan borta. Hans päls är mycket bättre nu, Så dom är väldigt tacksamma att slippa badasSkrattande De är roligare att titta på matte när hon ligger i badet

Nu räcker det med att borsta dom. Men en gång om året eller två Beror på hur deras päls ser ut

zabelle
0

Jag har långhårskatter och de badas 2 gånger om året. De är vana vid det och står snällt i badkaret båda två.

#3 Häftig katt!! Kyss

Zabelle   

stina63
0

Mina är vana också zabelle men dom gillar inte de alls. Hugo får jag har skyddsutrustning på mej, Anton går det helt okej med

[peter54]
0

Vi har badat katten en enda gång. Det var när hon fått spö av en förvildad hankatt här och hon blev så rädd att hon gjorde på sig. Annars har vi aldrig badat en katt och det kommer vi nog aldrig att göra heller.

Hundar har jag däremot badat ganska mycket förr när jag hade hund. Särskilt när de rullat sig i häst- eller kodynga och kommit in alldeles gröna i pälsen med en stank så näsan krullade sig.

aggeelin
0

Jag har haft en perser som jag badade några gånger om året och som ni säger så behövs det för att sköta pälsen. Nu har jag en skogkatt och har badat honom två gånger när han varit dålig i magen. Men sist tyckte han så illa om det så jag vill inte alls göra om det.

Jag tror att jag kanske, med tanke på att han har mycket päls, borde ha vant honom vid att bada när han var liten.

Charlie gillar vatten och är med när jag badar men han är inte med och leker med bollar, det kortet ser för härligt ut!!!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Namiko
0

Jag badar alltid mina katter några gånger när dom är små för att det ska vara möjligt att göra när dom är vuxna. 3 bad dom första månaderna vänjer dom tillräckligt för att dom ska gå att bada även som vuxna, men efter det badar jag dom aldrig i onödan. Tycker att det är lika bra att dom är vana vid det för rätt vad det är har dom varit ute och fått något hemskt i pälsen och då vill jag kunna tvätta dom utan att bli biten och riven.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

zabelle
0

#14 Så brukar jag också göra med mina när de är små. Har tagit på en sele de första gångerna så man har något att hålla i om de börjar "spralla"…
de har haft nyklippta klor innan badet de första gångerna OskyldigSkrattande .
Nu lägger jag en gummimatta i badkaret så de känner att de kan stå stadigt och det går jättebra.

Zabelle   

stina63
0

Min väninna har en perser han är det helt ok att bada. Han står snällt i badkaret tills allt är färdigt, Men sen Sen ser hon inte honom resten av den dagen, för han är väldigt sur på matte Skrattande

[Sisa]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Minns då jag badade Totte, papillon jag hade!  Han gillade inte det nåt vidare och efteråt sprang han som en skottspole runt i huset. Men..så fin han blev, och luktade så gott..

stina63
0

Hehe naturlig hårfön sisa med att springa runtSkrattande. Så söt Totte är

[Sisa]
0

# 18  Ja..för den onaturliga fönen gillade han inte!   Skrattande

Totte skulle fylla 10 år på söndag..om han fått vara kvar. Gråter Lite OT.

Maria
1

#19 Du har väl hört "Sov lilla Totte…"?

/Maria

[Sisa]
0

Ja..Hasse Alfredsson, tror jag!

Är det fel att sakna ett djur så mycket som jag gör..jag saknar verkligen Totte, något vissa människor inte förstår….Gråter 

# 20  Jag menar inte Dej, Humlan..för jag tror Du förstår.  OT igen!  Skrikandes

stina63
1

Ja visst får man sakna djuren dom är en i familjen,

Maria
1

#21 Jag har min Bambi. Hunden jag fick när jag var 12 år som var med mig överallt (utom i skolan) men han var med på ett av mina jobb. Han var med när jag hade blivit mamma och han älskade att åka barnvagn. Han sov middag bredvid sonen.

Fortfarande kan jag längta efter honom. Vi växte liksom upp ihop.

/Maria

[Sisa]
0

# 22  # 23 

Jag glömmer aldrig Totte. Svårt att tänka mej en ersättare också..Gråter

Maria
1

#24 Jag tror heller aldrig man kan ersätta ett älskat djur lika lite som en älskad människa men man kanske kan skaffa ett nytt djur som man älskar på ett annat sätt.

/Maria

[Sisa]
0

# 25  Har jag också funderat på   Obestämd

[Sisa]
0

En annan fråga..  Jag matar småfåglarna och har massor av småfåglar här varje dag.  Nu har grannens katt lagt märke till det..ligger varje dag under mina fågelmatare och passar.

Jag kan ju inte låta grannens katt ta mina småfåglar..för det är ju dom han ligger och lurar på..hur gör jag ?  Vill ju inte skada katten heller, den är nog hungrig!  Obestämd

zabelle
1

#27 Det finns  nåt som heter "Get off" i djuraffären, det kan man lägga i tomtgränsen så går inte katten i närheten. Jag har inte testat men kolla upp det, det funkar säkert.

Zabelle