Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 602 ggr
[Sisa]
0

Frusen

Är Du frusen denna årstid ?

Favoritklädsel inomhus ?   Glad

FrökenFrisk
2

O ja!

Fårullstofflor ett måste! Resten av kroppen tar jag det jag hittar för dagen.

Glad

═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════
FrökenFrisk 
═══════════════════ ღ☃ღ ════════════════════

Maria
0

Jag är jättefrusen. Idag har jag på mig långkalsonger och jeans. En långärmad bomullströja och en fleecetröja ovanpå det.

Vi har aningen svalt inne för vi har dörren till uterummet öppen från vardagsrummet/köket och därute har katterna sin kattlucka.

Vi har visserligen en byggfläkt som går på termostat därute men det är ändå ganska kallt. Håller väl omkring 12-15 grader ungefär.

Inne har vi ungefär 20 grader.

/Maria

examynia
0

jag är frusen även på sommaren.. alltid när jag kommer från stallet så sitter jag å fryser vare sig de är sommar eller vinter.. vet ite varför:-S men mysbyxor å myströja under en fleecefilt i soffan är ju aldrig fel:P

Maria
1

Jag sov middag i soffan förut med en varm go katt på magen. Det är mysigtFlört

/Maria

Loveradio
0

Ja jag är frusen av mig. Vid den här årstiden håller jag mig helst inomhus. Burrr….. Tjocktröja och mjukisbyxor är underbart att ha på sig inomhus. Fårullstofflor lät skönt! Ska nog köpa såna.

Ute måste jag ha långkalsonger innanför jeansen. Och en stor tjock vinterjacka och lovikavantar. Annars fryser jag ihjäl. Skäms lite som fryser så då jag är född norrlänning och börde vara härdad ;) men sen har jag bott mestadels i söder och är väl van vid den kylan och inte denna iskyla som finns här uppe.

/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com

Fridaaaa
0

Väldigt lättfrösen! Så mjukisbyxor, tjocktröja, inneskor ;) hehe

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Cristine
0

Sommarlinne och tjock kofta, kjol barbent och barfota

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anders 50
1

Veklingar!  FlörtSkrattande

Sitter här i en tunn t-shirt och svettas! Cool

Kanske är jag mer härdad av all utevistelse?

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[Sisa]
0

# 8..eller så har Du det varmare inomhus ?   Cool

stina63
0

Både ok nu, Både fryser och är lite varm,, Men inte så farligt ännu, Mer frusen av mig,

Jag gillar ha kläder på mig hemma. Myskläder.

[cherstin]
0

Ja, lite lättfrusen är jag allt.

Inomhus har jag raggisar på och jeans, t-shirt o kofta. Utomhus=thermobyxor, tjock täckjacka, kängor och lovikkavantar. Ingen mössa men på öronen har jag öronskydd.

Fridaaaa
0

#8 Sån är min pojkvän ;) Jag vill ha typ 22 grader i sovrummet, han max 18-20 grader haha :=D Jag sitter med tjocka kläder, han i tunn t-shirt och tunna byxor xD

Bybo
0

Inte alls frusen. Har alltid varit varm, även då jag var en smalis. Det sitter nog i mina gener :))

P.S När jag har snusat för mycket, kan fötterna mina bli lite kalla

Anders 50
0

#13  Faktiskt så fryser jag mindre nu sen jag slutade snusa. Nikotinet drar ihop blodkärlen!

KaiPon
0

Just nu fryser jag ganska mycket. Tror dock inte det har nånting med hur kallt/varmt det är, utan snarare för att jag inte haft någon aptit alls och därmed inte ätit ordentligt på ca 2 dagar.. SkämsRynkar på näsanSkrikandes

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

Cristine
0

Tänk på hälsan längre fram i livet. Det är viktigt att du äter något om än bara en buljong. Gör en med lite Chili i så kommer du upp ivärme.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Fridaaaa
0

#15 Sätt upp fasta tider där du ska äta något.
Även om man inte är hungrig måste man äta för att må bra och för att kroppen ska må bra. Sedan vara ute minst 30 min/dag är bra med för att må bra

[peter54]
0

#0 Inte det minsta. Jag har mina vanliga benficksbrallor och t-tröja inomhus. Vi har 18-20 grader i huset.

Under trappen till övervåningen är det kallare och där har vi datorn. När jag sitter där har jag en skjorta på mig också, men om jag står upp och fixar med något åker skjortan av ögonblickligen, annars börjar jag svettas..

När min syrra är på besök har hon raggsockar, tjock tröja och en extra filt om sig när vi ska se på TV. Frugans syrra är likadan. Det är svårt för mig när de drar upp värmen och de dessutom kräver att vi eldar ordentligt i öppna spisen. Det blir 22-23 grader eller mer ändå inne och jag håller på att gå åt, svettas och känner obehag.

aggeelin
1

Jaaa, jag fryser! Jag har många lager kläder ute och klär mig varmt även inne. Jag har leggings/strumpbyxor med ull i och har flera lager tunikor och tröjor, handledsvärmare och annat varmt Glad. Jag trivs inte i stora mysbyxor, har aldrig gjort men det finns annat som är vart och skönt.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

pius314
0

Jag är alltid lite småkall, skulle kunna gå med vinterjacka nästan året om…

Svettas bara om jag motionerar

Så ulltofflor och fleece eller ulltröja har jag alltid inne, och duntäcke (när jag sover).

Sonen är "gjord av kallt" som han säger och kan sova utan täcke (eller pyjamas). HURV, jag lägger på honom täcket när han är alldeles kall på huden, men han sparkar av det igen. Märklig liten mänscha! Skrattande

• Tillräckligt bra är perfekt! -
zabelle
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är frusen av mig. Mjukisar och varma sockar vill jag ha på även om vi har varmt hemma. Det räcker att jag tittar på termometern för att jag ska frysa.

Fick en hel mjukis i julklapp som är jätteskön att mysa i.

Zabelle   

chik
0

Kläder efter väder..På morgonen är det kalt i vår boning nu på vinten då är det mjukis kläder som gäller.. sen så eldar jag till o då blir det Så varmt ca 25+ inne…….O kalt ute.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Maria
0

#22 Är det något jag saknar så är det att kunna elda i en spis inne. Det hade vi i gamla huset vi bodde.

Vi ska kolla med myndigheterna om vi kan få tillåtelse till att ha kamin. Det vore toppen.

En granne i området har det men jag vet inte om det är i hemlighet så att säga.

/Maria

Fridaaaa
0

#23 Det gör vi, eldar i en liten karmin, varmt och skönt ;)

Namiko
1

Har ingen koll på hur varmt jag har inne men gissar att det ligger på 22 grader ungefär (iaf när jag har besök). Mina element är lite knasiga och det finns inget mellanting mellan (har inte mätt temperaturen så jag gissar efter hur det känns) 18-22 grader. Hade gärna haft runt 20 grader inne men trots värmen jag har nu så går jag med dubbla sockar hela dagarna och helst mjukisbyxor, sen ett linne och eventuellt en tröja över om jag börjar frysa. Har dessutom alltid en filt i datorstolen (där jag spenderar större delen av dagarna) som jag kan vira in mig i.

Hmm.. Frusen kanske :P

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Fridaaaa
0

#25 Låter som jag det! haha :D

[Sisa]
0

# 21  Vill ha…Skrattande

zabelle
1

#27 Den är riktigt varm och skön och inte så "säckig" som jag sett vissa är.
Men jag skulle aldrig gå utanför dörren med den på…. SkämsTyst

Zabelle   

Anders 50
0

# 28 Men jag tycker du ser helt ok ut i den!   Flört

zabelle
0

#29 Ha ha, om det hade varit så väl….Det är inte jag på blden Flört

Zabelle   

Anders 50
0

#30  Skrattande

[Sisa]
0

# 28  Inomhus eller utomhus..den ser i allafall varm och härlig ut!  Kyss