Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 1210 ggr
Cristine
1

Blandat?

Jag hade skrivit helsvensk? som titel men ändrade så vi inte fick sällskap av nydemokraternaGlad

Jag satt och pratade förra veckan med mina barnbarn om hur många utländska blod vi hade i våra venor och kom fram till att vi hade Svenskt då naturligtvis Finskt Spanskt Belgiskt och Franskt.

Är du helsvensk?

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

flisan708
0

Vad jag vet så har jag inget annat blod än svensk i mina vener. Synd faktiskt känner jag, hade varit spännande att ha haft något mer.

stina63
0

Jag tror de.. Mamma och pappa har släktforskat och än så har vi bara hittat skåningar i släkten. Lite tradig släkt bara bönder och skåningarSkrattande

[cherstin]
0

Jag har släktforskat  i perioder sedan år 2000.

Eftersom jag inte har funnit min farfars biologiska pappa vet jag inte om det finns "utländskt" blod i venerna. Men jag tror inte det. Farmors anor är svenska.

Likaså min morfars. Mormor var född i Sverige av norska föräldrar. Så lite, lite norskt blod rinner i mina venerGlad

[LucyInTheSky]
0

Nope är Ölänning ;)

Maria
0

Vi lär ha många Wallonare i släkten på farfars sida och det stämmer nog med tanke på hur mörka alla har varit med svart hår.

Även Ryssland ryktas det att farmor ska härstamma ifrån. Jag har aldrig intresserat mig för mina rötter faktiskt.

/Maria

fotokrafs
0

Mina mor- och farföräldrar kommer i alla fall från Sverige sen har jag ingen koll. 
Är inte intresserad av släktforskning heller så det kvittar mig.

När är man helsvensk? Obestämd

pius314
0

Har en gnutta vallon i mig, 1/32 eller nåt sånt. Några (helyllesvenska) kåkfarare, en kommunalpamp och några som fått sitta på mentalsjukhus. Som i de flesta släkter antar jag…

• Tillräckligt bra är perfekt! -
[MargaretaA]
0

Har också hört att vi ska ha valloner bland förfäderna, men jag vet inte om det är sant, även om vi är många väldigt mörkhåriga med kraftigt markerade ögonbryn i familjen - inga Lucior här inte. Släktforskning ligger på to do listan…

Däremot har både jag och mina två bröder lyckats få barn med utlänningar alla tre så det kommande generationerna blir lite mera blandade. Holland, Danmark och Island.

Anders 50
0

Har förfäder med svenska namn tillbaks till början av 1700-talet.

Längre tillbaks vet jag inte, men i så fall är blodet bra mycket utspätt!

Så jag kallar mig helsvensk!  Glad

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[peter54]
0

Allting är relativt som det heter. Min släkt kom hit från Vallonien på 1700-talet. Jag tror inte att det finns så många i Sverige som kan härledas tillbaka till tiden mellan 1100 och 1300 när Sverige blev Sverige.

Andina
0

Har möjligtvis lite svenskt i blodet - men har inte fått det bekräftat - det ligger några generationer bakåt i så fall. (Min mormor hade ett svenskklingande namn.)

I övrigt består jag av Finskt blod och Ryskt blod (både vitryskt och "rödryskt"). Det ryska blodet består, såvitt jag vet även av Mongoliskt blod. Men har inte fått det bekräftat någonstans heller…

Så egentligen kan jag säga att jag inte vet särskilt mycket om vilka anor jag har med mig…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[SweetRose]
0

25 % finsk och 7,5 % belgisk eller spansk, förmodligen belgisk och resten Svenskt har jag räknat ut! Någonting måste det vara, fick blont hår med kolsvarta ögonbryn och ögonfransar samt gröna ögon fast ingen i släkten har haft det så långt bak vi vet.

Elshira
0

Jag vet att jag har vallonsläkte, men det kanske inte är så konstigt när ena halvan av släkten kommer från österby som är en känd fd. vallonstad med stora fina smedjor osv!

Förutom det vet jag inte om jag kanske har något annat nordiskt blod (eller något helt annat land) eller så, men jag vet i.af att samtliga i 5 generationer bak är födda här i uppland samt i skåne :)

Hade varit kul att släktforka någon gång men det känns som att man inte riktigt vet vart eller hur man ska börja, eller ta sig tiden till det Skrikandes

Hakuna matata!

chik
1

SkåneFörvånad Är Danskt!!!Skrattande

Vet inte har ingen koll på det..Men helsvens tror jag inte någon är..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Fridaaaa
0

Tror det, vet faktiskt inte, inte kollat jättelångt bak
Men har uppländsk blod i mig, har och släkt i Skåne :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Sisa]
0

Mej veterligen..så är jag helsvensk!   Skrattande