Bakterier
Olika typer av bakterier kan motstå behandling med antibiotika. Kanske har vi ingen nytta av antibiotika så småningom..
När blev Du senast behandlad ?
Aldrig blivit behandlad av antibiotika.
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Minns inte riktigt, var jättelänge sedan, hoppas jag slipper :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Var nog två år sedan eller var det tre år sedan. De var mitt öra Men den hjälpte inte. Jag har ont ännu i mitt öra.
Jag har aldrig heller blivit behandlad med antibiotika och vill inte heller bli det om det inte är absolut nödvändigt.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Har ätit massor med antibiotika. Senast var nog för ett år sedan.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Det sista året har jag ätit en del antibiotika.
Har fått det i samband med operation. Däremot så gav den ena antibiotikabehandlingen upphov till att magen slogs ut så jag fick en ny infektion men det bet en annan antibiotika på.
Det här med resitenta bakterier har blivit ett stort problem och det har med överanvändning av antibiotika att göra.
Numera är man mer restriktiv vad det gäller att skriva ut och det finns mer riktade typer av antibiotika.
Men man får ändå inte glömma hur många liv som faktiskt har räddats på grund av denna medicin.
Förr kunde man dö av en liten infektion i fingret t.ex
/Maria
# 6 Om man tänker på att antibiotika räddar liv, så är tanken på att det inte skulle hjälpa längre skrämmande! 
Jag har fått ta antibiotika två gånger.
En gång då jag fick lunginflamation som yngre, och förra året då jag blev biten av en katt ordentligt och riskerade blodförgiftning.
Hakuna matata!
#7 Javisst är det.
Sverige är nog ändå ganska långt fram när det gäller försiktighet med antibiotika men det är en hel värld det handlar om.
I många länder kan man fortfarande köpa antibiotika receptfritt.
/Maria
Jag brukar ofta få rosfeber i benet som jag haft kallbrand i så jag har fått massor med antibiotika men nu för tiden tar jag bort den själv med örter, mycket bättre.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag har ätit antibiotika en gång som barn. Minns det var stora bruna flaskor med antibiotika som smakade illa. Tur det flesta får tabletter idag eller om de är på sjukhus och får intravenöst.
Har mig veterligen inte fått