Kontanter
Vissa banker slopar kontanthantering!
Använder Du kontanter ? 
de är inte ofta jag använder kontanter..
nästan ända gången som jag anvnder är när hovslagaren kommer å ska sko osv.. för han tar bara kontanter.. eller tex veterinär med vaccination osv
Förut betalade jag alltid med kontanter. Nu använder jag nästan bara kort. Men jag blir alltid så nervös att jag inte har tillräckligt med pengar på kortet. Så på ett sätt är det bekvämt att betala kontant. Sen är det riktigt irriterande att betala med visa-kort då man alltid måste välja mellan konto och kredit, fast jag inte ens har kredit kopplat till kortet..
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Nä, inga cash här inte. 
Jag använder för det mesta kort. Det är sällan jag har kontanter. I ferdags tog jag ut några hundralappar då jag visste jag skulle åka taxi. Visserligen tar de flesta taxi kort men jag gillar att betala kontant och så kan man ju ge dricks.
/Maria
Väldigt sällan, betalar hellre med kort :)
Men småväxel är bra att ha som är onödigt att ta på kortet ;)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Men..om kontanterna försvinner, hur ska vi lära barnen att även mynt och sedlar har ett värde ?
En sparbössa med korthållare ? 
Jag använder kontanter. Har inte ens ett kort! Kämpar emot så länge jag kan med alla nymodigheter. Inte för att jag är helt emot nymodidgheter direkt….det är principen jag inte gillar…andra ska inte bestämma över mig och vad/hur jag ska göra. Hur ska barnem kunna handla lördagsgodis?
#7 Hur betalar du räkningar då?
Kostar har jag för mig att betala på banken? :)
Jag använder både kort och kontanter till hälften var ungfär.
Jag har alltid ca 500 i plånisen. Alla tar ju inte kort.
#8 Via Internet Frida…
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Nästan bara kontanter
Det var länge sen jag hade mer än några tjugor i plånboken. Det är praktiskt med kort.
Det går att träna pengar och pengars värde på annat sätt - det finns flera olika program för att träna på detta.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#6 Våra barn har kontanter, de är för små för att begripa hur man hanterar sin ekonomi när man inte ser pengarna.
http://www.handitek.se/mina_pengar/&catName=ovriga_produkter
Det här är ett program för att pedagogiskt öva pengar och pengars värde
Har som # 10 Anders alltid några hundra i plånboken. Finns ju fortfarande dom som inte tar kort.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Använder aldrig kontanter.. Eller jo, när vedleveransen kommer. De vill ha betalt i handen. Men aldrig annars.
Ibland behöver man kontanter, Inte alla som tar emot kort, Sen om man ska köpa en present till någon man är ett par stycken ,Då är det bra med kontanter, Men annars så använder jag kotet
Jag tar i princip alltid ut kontanter, för jag är alltid lite rädd att mitt kort skall sluta fungera så att man står i kassan i mataffären en dag med hundra varor utan att kunna betala. Det hände en gång faktiskt, men då hade jag som tur kontanter med mig också så det gick ändå. Men sedan dess litar jag inte riktigt på kort.
#8 För mig går det utmärkt att betala räkningar utan kort, det gör jag med kontanter på postkontoret. :D Folk brukar kalla mig stenåldersmänniska om jag råkar nämna det, men det kan jag ta. 
jag slopar hellre banker…
jag använder mest kort nuförtiden
kontanter vid småköp i mindre butiker
pga bankernas avgifter,,
men,som en butiksinnehavare svarade på frågan
kort eller pengar ¿
bägge kostar att hantera ..
det jag tycker är sy´nn nu är
att det inte bli några mynt till spargrisen..
, penke
#8 via Internetbanken.
#20 Man måste ha kort för att kunna betala via internetbank, ialla fall jag & alla jag känner;)
Väldigt sällan jag har pengar på mig, äger inte ens en plånbok.
Brukar alltid vara maken som betalar med sitt kort,
vi har samma konto så det kvittar.
Behöver jag pengar själv så brukar det bli kontanter,
fast jag vet att jag borde träna på att använda bankkortet mer
bland annat eftersom jag har så dålig koll på koden 
Min mamma har inget bankkort (inget internet heller)
så för henne var det lite surt när kontanterna försvann på banken
#22 Men det är ju lätt att skaffa ett kort för din mamma så att hon kan betala
#23 Jo, men hon vill inte ha kort. 
#24 aha, men om det inte finns kontakter - men det finns det väl någonstans?
Ja..Vill gärna se mina pengar.
fast jag har börjat använda bankkortet mer…Men tycker inte jag har någon koll..har jag typ 500 så käns det som jag ser mer vad pengarna går..
Lena.P är jag i verkliga livet.