Nyfiken
Hur snabbt bredband har du?
Vilket bolag?
Täcker det bra där du bor?
Är du nöjd med priset?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Vi har Com Hem där vi bor. Vi har både data, telefoni och TV kopplat till detta och det har fungerat alldeles utmärkt. I och med att vi har hela paketet så får vi rabatt.
Det enda som är irriterande är att när strömmen går så kan man heller inte ringa med telefonen men vi har ju mobiler och så ofta går inte strömmen heller
/Maria
Har inget val alls där jag bor.. Telia har monopol på denna stolpen =( Får inte högre än 8mb/sek heller.
Så betalar hutlösa 425kr för 6-8mb/sek hos telia. Byta går inte.
Det bästa är också att det bråkar ofta. Flippar ut och in hela tiden. Kopplar ner sig en sådär 2-3 gånger om dagen. Men detta eller inget alls.
Bredbandsbolagets 100/10 MBit/s och telefoni ingår i hyran.
Testade nyss på Bredbandskollen och fick 94/12 MBit/s 
ADSL är det enda som funkar här och vi har Telia som operatör, 6 till 8 mb/sek. Oftast funkar det okej, men vi har haft mycket problem till och från.
Har Bahnhof ADSL som levarantör 6-8 Mbit/s (ligger stadigt på 6,5) och i telias ledningar. Fungerar jättebra!
Mitt modem krånglade för ett tag sedan och jag trodde det var ADSL-fel. De svarade direkt på kundtjänsten och kollade upp allt direkt, skickade ett speciellt mätprogram för att kolla hastigheten.
Skämdes lite när jag kom på att det var mitt modem som var dåligt.
Betalar 300 kr/ mån.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag har bredbandsbolaget, betalar 125 kr per månad för bredband och ip telefoni. Min bostadsrättsförening gjorde ett gruppavtal med dem. Tips till Er som bor i ett HSB hus, prata med styrelsen. Vi ska väl ha den snabbaste hastigheten. Än så länge har allt funkat bra. Är nöjd!!!
#1 Haft comhem med ip- telefoni och bredband. Det var en ren mardröm från början till slut. Internet fungerade sällan medans telefonin kanske fungerade en gång per månad. Fick lov att skaffa mobilabonnemang för att ha telefon då. Avskyr det företaget efter den vändan. Men jag lyckades få dem att betala övergången till Telia runt 1000 kronor, de ville nog bli av med den griniga kärringen. Fick strida hårt mot dem.
Bredbandsbolaget verkar funka bra.. visst bor du norrut Flisan?
Hade jag kunnat hade jag bytt bort telia på sekunden..
Det kan jag förstå jag har haft Telia ..nonchalanta!
#8 Christine - Du har så rätt, jag bor i Borlänge.
Sen bor jag centralt vilket också kan spela in.
#9 Jag hade telia innan bredbandsbolaget och var nöjd med dem. Det som jag ogillade var deras säkerhetspaket, det fick hela datorn att braka ihop en gång. Sen ogillade jag deras kundtjänst, när man ringde dit kunde man lätt bryta ihop.
Jag har 3s mobila bredband Max. Betalar 249 kr/månad.
Täcker ganska bra och jag är nöjd.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Vi har Com Hem till allt.
Telefon, tv och bredband.
Bredband 12-25 mbits/s och vid hastighetskontroll hamnar vi oftast över 20.
Än så länge har det fungerat bra.
Zabelle
Har bredbandsbolaget med bredband och bredbandsteleftoni. Har haft lite proplem med telefonien. Men bredbandet fungerar perfekt.
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Jag har samma som #14 Ann.
Telefon är stum ibland, men bredbandet fungerar bra.