Shopping
Igår tog jag med mannen i mitt liv på en shoppingrunda..något han inte gillar!!
Tar Du med mannen då Du shoppar ? 
Helst inte 
Han blir gärna utanför affären i alla fall, och då blir jag stressad.
Zabelle
Varken min man eller jag gillar att "shoppa" så när vi behöver handla något så gör vi det ofta tillsammans för då blir det mindre tråkigt. Fort ska det gå….
/Maria
Jag är jätteglad om jag slipper hänga med i klädaffärer som smakråd, på nåt sätt så verkar det inte spela någon roll vad jag tycker 
Och jag får akuta gäspanfall som slutar direkt när jag lämnat kläd-eller skobutiken och kommer in på någon av "hårdvaru-affärerna" 
shoppar helst själv. inga polare eller familj med. bara jag!
- Tillräckligt bra är perfekt! -
#4 Helt i stil med mig. Bara JAG!
På den tiden jag var sambo så kom vi överens om att hon shoppade bäst själv. Särskilt på ställen som GEKÅ:s och IKEA.
Helt hopplöst att följa med kvinnor och shoppa! De kan ju aldrig bestämma sig…är tvungna att plocka upp och känna på allt….gå tillbaks och kolla igen ifall saken kanske vore bra att ha?? Och gå saaaaakta och kolla både folk och allt..
För att inte tala om att vara smakråd i klädaffären! Där fick man verkligen passa sig när man kommenterade så man inte fick lida för det sen….
Kanske bäst att tillägga att det finns undantag som bekräftar regeln…
Däremot var det alltid kul att storhandla mat tillsammans.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag måste vara väldigt maskulin
/Maria
#7 Jo jag läste det innan. Trycker på "gilla" 
Han hatar att shoppa haha :D
Jag själv gillar att handla, men handlar mest på nätet när det gäller kläder :)
Skor måste jag dock testa
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#9 Just det!! Jag glömde skoaffären!! Jisses!! 
Stackars biträden! 

#10 Haha 
Typiskt karlar..inte helt ovanligt att män avskyr att shoppa! 
Min pappa är den som varit med oss och köpt vinterjacka, skor osv ^^,
Så där är det tvärtom ;) Mamma beställer hellre på nätet hehe
Jag följer inte med på shopping eftersom, precis som Anders säger, det tar osannolikt lång tid för min fru att handla sånt som inte är mat.
Själv bestämmer jag innan jag går in i affären vad jag ska ha och sedan går jag in och köper det och snabbt ut igen.
Värre ändå är när kvinnorna ska gå in i affärer fast de redan vet att de inte ska köpa något! Då får jag frispel.
Numera köper jag det mesta på nätet, då slipper jag allt krångel, åtminstone om jag redan vet vad jag vill ha.
En gång var vi i Nordstan för att shoppa en väska åt mig. Det var under vår semestervecka i Ljungskile 1998. Vi gick in i affären och jag hann ungefär 10 meter innan jag såg väskan som jag ville ha. Min fru protesterade genom att visa den ena efter den andra, -men den här då, eller den här? Men, sa jag, varför ska jag titta på de där väskorna när jag redan har hittat den jag vill ha? Den kostar 400 sa hon då, det kanske finns någon annan billigare. Nix sa jag, jag ska ha den här. Jag köpte den väskan och den använder jag fortfarande varje dag när jag åker någonstans.
Kopierar Bumbleboo "Varken min man eller jag gillar att "shoppa" så när vi behöver handla något så gör vi det ofta tillsammans för då blir det mindre tråkigt. " 
Däremot går det inte fort, fast man vill att det skall gå fort.
Har alltid svårt att hitta något jag vill ha. 
fast jag vet att det finns tillfällen
då maken tycker att det är helt okej att vara smakråd
speciellt om han får vara med och bestämma vad jag skall prova 
Jag älskar att shoppa! Fönstershoppar dagligen även om jag inte har ett öre att spendera. Pojkvännen HATAR att shoppa. Han klarar inte ens av att shoppa på internet i mer än 10 minuter :P
Går alltid och shoppar själv dock. Blir bara stressad av att ha andra i släptåg. Vill göra saker i min takt :)
# 16 Ännu en karl som inte gillar att shoppa!