Anna Wahlgren!!!!!
En dam som jag kommer ihåg som debattör om hur man uppfostrar barn..
Jag har inte varit så impad av henne, men vet att det är många som tycker hon är bra..
Nu har hennes ena dotter gått ut med hur Hon har upplevt sin Mor o barndom..
Nu är det ju som så att vi upplever saker Så olika…..
har ni läst om detta??
O så kommer mina egna tankar…
Det är så lätt o säga hur man skall göra..Men göra det kan vara svårt.
Lena.P är jag i verkliga livet.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hon har haft en del märkliga ideér
Zabelle
Just det Chik, det är lätt att ge råd men att följa dem sj älv är det inte.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Ja men vist..""Skall man buffa??? Eller kansk vagga…
Den lille bebisen ser helt chockad ut.
Jag gillar inte hennes metoder alls.
Zabelle
När jag fick min som (84) så var jag yngst på BB och det kändes som alla låg och läste "Barnaboken" De var så kloka och jag fick höra hela tiden av hur bra mamma man blev om man var lite mognare och använde sig av Anna Wahlgrens metorder.
Jag kände mig verkligen utanför. Min sänggranne var dubbelt så gammal som jag.
Jag har aldrig varit något fan av Annas metoder.
/Maria
Jag tycker INTE om hennes idéer, och hela hon verkar ju helt far out!
Min granne har läst och gillat, jag har alltid känt att det är inget för mig!
- Tillräckligt bra är perfekt! -
Anna Wahlgrens dotter var hos Skvlan i Fredas..Dottern har ju skrivit en bok om hur hon upplevde sin barndom , o vi har ju alltid olika upplevelser..Men som man fick höra att Anna.W har nio barn o varit gift sju gånger. så kan jag ju undra hur hon Tänker eller hur hon har tänkt…
Ja jag har inte direkt gillat hennes metoder, Den metoden som visas i inlägget att buffa förstår jag inte varför man ska räkna 1 2 3 4 5 1 2 3 4 5
Men Som sagt så har jag inga barn och jag behöver inte hennes metod till mina katter. Tror inte de fungerar på katter
. Men dom kanske fungerar på barn ändå,
Jag tror ändå att det finns en del som är bra. Jag tror t ex att det är bra att det är vuxna som bestämmer över små barn. Att de ska sova på naten t ex. Jag vet någon mamma som lät barnet bestämma att det skulle lägga sig efter 23 på kvällen och att mamman skulle amma tills barnet var 4 år, minst. (och barnet var 2 år när mamma inte vågade bestämma att det skulle sovas på natten.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
De har du rätt i Agge. De är vuxna som ska bestämma över barnen. Hennes metoder fungerar säkert. De tror jag säkert att dom gör.
Jag tycker också att barn ska ha normer och regler att gå efter men inte riktigt på de vis Anna Wahlgren presenterar.
/Maria
Jag har nog läst i hennes bok lite slarvigt och tagit till mig råden på mitt vis.
Är det någon som kan ge ett exempel på vad hon säger (min bok har ramlat i golvet, fallit i bitar och gått i sopen)
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
#12 Det är nog det mest ultimata att ta till sig råden på sitt eget sätt
Alla barn och familjer är ju olika.
/Maria
Minns att jag som ung och oerfaren mamma tog till mej av det som Anna Wahlgren skrev i sin barnabok..jag tyckte den var bra!
Att vara vaken natt efter natt för att babyn skriker är jobbigt, man orkar inte njuta av att vara mamma. På BVC fick man svaret att kanske babyn har magknip. Anna skrev..ge babyn mera mat, den skriker av hunger. Jag gav massor av mat och fick sova om nätterna!
Bara ett av alla bra råd jag tog till mej ur Barnaboken! 
Mina tankar om Denna länk är att ""Det är lätt o ge råd.Men att leva efter dom själv är inte lika lätt..
Agge..Helt klart att barn skall ha rutiner o lägga sig…
Sisa..Det att ge barn mat är helt naturligt..Men ger man förmycket mat så får babyn ont i magen så som vi kan få om vi äter för mycket…
Det är svårt o lära någon o bli en bra individ..
Men alla är vi olika så det måste finna utrymme…O man kan inte leva efter en regel utan när man har med barn o göra o är osäker"" så tycker jag att man frågar många..För då kan det bli så mycket bättre..
"""Mina tankar..
O Anna W. Är Inte Min Idol..
# 15 Chik..jag har en känsla av, att man som ung och oerfaren mamma är rädd att ge för mycket mat…särskilt om man lyssnar på vad dom säger på BVC. Så var det då mina barn var små..barn fick inte väga för mycket.
Dessutom ville dom att man skulle fortsätta amma, fast man inte hade tillräckligt med mat. Jag fick ingen upplysning om att det fanns ersättningar. Så jag håller inte med, utan vill säga " Tack för Barnaboken "
Säkert många härinne som läst boken och intressant att få veta vad ni andra tycker..även om vi tycker olika! 
Lättare att uppsfostra andras ungar än sina egna barn.
Det finns säkert en del bra saker i boken, sen kan man ju uppfatta det man läser på olika sätt.
Just nattningen där man ska hålla fast barnen, ogillar jag starkt. Jag hade själv fått panik och skulle aldrig utsätta någon annan för det!
Jag läste boken för 25 år sedan så jag har glömt det mesta.
Zabelle
Barnaboken var väl en perfekt täckmantel för att dölja alkoholismen. När jag läste den boken för 20 år sedan kände jag igen delar som jag själv upplevde som traumatiskt i min barndom och det bekräftas av vad dottern sa på Skavlan.
Sedan att det finns en del små praktiska tips för nyblivna mammor i boken är förstås gott och väl, men det hade räckt med ett litet informationshäfte att samla de tipsen, inte en tegelsten som Barnaboken.
Jag tycker att det mesta i boken snarare är sånt jag absolut undviker att utsätta mina barn för än tvärtom.