Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettmat-och-dryck-livets-goda
Läst 556 ggr
[Sisa]
0

Matlådan

Tar Du med matlåda till jobbet ?

Vad fyller Du den med ?   Glad

[cherstin]
0

När jag arbetade hade jag matlåda med mig varje dag. Det var oftast mat som blivit över från middagen dagen innan med tillägg av frukt och grönt.

Maria
0

Både min man och jag har med matlåda till jobbet. Jag lagar alltid mat så att det blir över och man kan ta med till jobbet.

På helgen brukar jag göra mat så det räcker för veckan.

Det har varit lite si och så nu när jag varit sjuk men lusten börjar komma tillbaka nuGlad

/Maria

zabelle
0

Oftast har jag med lunch till jobbet.
Rester + rejält med grönsaker.

Sen äter vi middag hemma på kvällen.

Zabelle   

Karmatarerskanise
0

Jobbar inte just nu, men när jag jobbar har jag med matlåda. I matlådan blir det ofast det jag åt kvällen innan, eller lådor från frysen där jag sparar rester från storkok.

[Sisa]
0

Brukar också ta med rester från middagen i matlådan. Men..ibland blir inget över, så jag ville ha lite inspiration Flört

stina63
0

Nä Vi har pedagogisk måltider, Men de är en liten portion mat som vi äter tillsammans med äldre

[Sisa]
0

# 6  Så bra..tror äldre människor uppskattar det, och skönt att slippa ta med matlåda!  Glad

aggeelin
1

Jag har nästan alltid matlåda. För att göra det enkelt ibland tar jag med lax och en massa grönsaker t ex. Lagar alltid mycket mat så det blir en massa mat till lådorna. Igår gjorde jag en stor sats köttfärssås som jag frös med grönsaker, alternativt att jag tar med färska grönsaker/kikärtor och bönor att ha till. Det är bra med matlådan, det spar tid på jobbet (slipper köer i restaurang) och trevligt att äta med kollegorna.

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Maria
1

#8 man sparar en massa pengar också.

/Maria

aggeelin
0

Javisst! Det spar en massa pengar! Och så är det ofta gott med matrester, faktiskt!

Maria
0

#10 Jag håller med. Ibland är mat nästan godare dagen efter.

/Maria

Fridaaaa
0

Oftast inte, äter på förskolorna :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

aggeelin
0

#11 Det är som med tårta - dagen efter har den "gonat"ihop sig! Flört

Maria
1

#13 Ja precisSkrattande

/Maria

penke
1

Nopp,
 jag får oftast två-tre rätters lunch/middag på jobbet *ler* Tungan ute
Ibland är det jag som lagar/kreerar dem :- )

,  penke