Maträtter
Vilken är din favorit att laga eller grilla ute på sommaren?
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Grillad fläskfilé mumma :) Och pommes till eller potatissallad :)
Annars är jag inte mycket för grillat :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag gillar inte grillad mat alls. Oftast är det nånting på som gör att allt smakar likadant, vad det är vet jag inte. När jag grillar är det vanlig varmkorv på pinne över glöd efter en öppen eld.
Jag brukar foliesteka nyfångad fisk i elden också, det blir verkligen godis. En del fisk, som exempelvis sådan som fångas i "put 'n' take"-sjöar, är oätlig om man inte tillagar så.
Karre skivor, lax, kyckling(kyckling grillar jag först i ugnen så man är säker på att den blir klar). Tillbehör fetaostsallad med massor av rödök och tzatziki.
Jag börjar längta till sommaren..slurp, järnvägar så hungrig jag blev!
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Varken jag eller min man gillar att grilla egentligen.
Skulle vi någon gång göra det så blir det fisk i någon form. Grillad färsk makrill är gott.
/Maria
åååhhh, jag gillart!
karré, musslor, lax, smörfisk, brieost, halloumi, färsk majs, lök, squash, oxfilé (som bara vänds över grillen och sen marineras i asiatiska vätskor i några timmar….) listan är OÄNDLIG
- Tillräckligt bra är perfekt! -
#6 Där sa du nåt
Hur kunde jag glömma Halloumi. Det är ju jättegott.
/Maria
karré skivor med potatisgratäng.. hemgjord helst..:P eller lax i folie
Grillad lax med remouladsås! Eller grillspett med majskolvar, färska champinjoner, kött och diverse godsaker på, mmmmmm!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Är ingen större utövare av grillning, men när det blir så kan det bli vad som helst i köttväg. Gärna vilt.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Tycker om att grilla. Doften från grillen då är det sommar. Tycker bäst om grillad fläkkarré som legat i marinad innan. 
Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.
Grönsaker, grönsaker, grönsaker :) Är så gott med grillspett med massor av olika grönsaker på och ibland gör jag även efterrätt i form av banan och kiwi marinerat i honung och kokosflingor, eller banan med choklad.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Vi grillar mycket på sommaren. Fisk, grönsaker och kött. Utom vilt!
Zabelle
Vi grillar ganska ofta. På sommaren utomhus, karré-kotletter-lax. Under vintern..elgrill i köket nästan godare om jag ska vara ärlig. Kycklingfilé blir helt underbar i elgrillen.
En favorit är kycklingfilé marinerad i olja, curry, vitlök, ingefära och sambal oelek.
Annars är nötkött en favorit, fläskkotletter funkar också om dom fått marinera ordenligt.
Hela majskolvar är också gott! Eller vitlöksostfyllda champinjoner i ett litet foliepaket. Mums!
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km