Livskvalitet iFokus

Livskvalitet

Etikettövrigt
Läst 943 ggr
examynia
1

blir så less..

varför ska de vara så svårt att städa efter sig i tvättstugan för? är de så svårt att tömma ludd ur tumlare å torkskåp å sopa upp sitt ävla damm å skit från golvet? tydligen är de svårt.. måste vara jätte jobbigt att göra sånt..

fattar inte varför jag ska städa då i såfall om inte dom innan mig gör de.. är inte så kul att komma till en skitig tvättstuga å behöva torka skit efter andra..*morr* de är så jävla tröttsamt..

Karmatarerskanise
0

Jag har börjat kolla vem som tvättar före mig för att kunna gå dit och säga till vid sådana tillfällen. Är skittråkigt att komma till en smutsig tvättstuga.

Likadant här så finns det en papperskorg för LUDDET, och det står en lapp ovanför med färglad text att det enbart är till för ludd. Tvättmedelskartonger och dyl ska man kasta i sorteringen i soprummet. Nog tusan ligger det kartongen och flaskor i papperskorgen varje gång man kommer ner!

Folk verkar vara oförmögna till att förstå det dom läser, eller så kan dom inte läsa.

Hans K.
4

#0 #1
Dessa kända ord har hjälpt mig ofta i dessa frågor genom alla mina år…o jag har jobbat både i hyresgästföreningens regi och i en samfällighet i mänga år och tampats med dessa problem.

Sinnesrobönen
Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.

Cristine
0

Skrattande En väldigt klok bön Hans!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

chik
0

examynia. Vet hur det kan vara o se ut..Var ofta så när man bodde i hyres block..

Men vad göra++ Jo se till att jag lämnade tvättstugan i ett så fint skick det bara går att få..

Hans har ett fint mantra….

Men irriterad kan man bli..-Men"" så mycket energi det tar från en..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Maria
0

Hyresgästföreningen gjorde någon undersökning och kom fram till att de flesta bråk mellan grannar förekommer i tvättstugan.Flört

Visst blir man vansinnig på alla som skiter i at städa efter sig, slarvar med tider osv. men det är nog ganska svårt att komma ifrån det problemet.

Man får tänka som Hans och handla som chic.Skrattande Det vill säga att alltid städa fint själv och försöka skita i andra.

/Maria

zabelle
0

Tror inte det finns något annat ställe där det bråkas så mycket som i gemensamma tvättstugor.

Jag blev fullständigt tokig när jag kom ner och tumlaren var full med ludd. Jag kollade vem som varit före och det var samma person flera gånger. Då marsherade jag upp med luddet i näven, ringde på och bad så vänligt jag kunde att få lämna tillbaka detta som hon tydligen glömt kvar i tvättstugan. 
Hon städade alltid noga efter det. Men hon slutade hälsa i trappen…

Jag är så tacksam över min egen tvättstuga!!

Zabelle   

Fridaaaa
0

Är gad att jag har egen tvättmaskin.
kommer aldrig flytta så jag behöver dela ;)
Usch hade gått i taket!

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

AnnL
0

Bor för första gången i mitt liv i lägenhet. Men jag har sån tur att jag har egen tvättstuga med tvättmakin, torktumlare och mangel.

Jag styr själv mitt liv med mina tankar o känslor.

chik
0

.Där är det mest slagsmål

Lena.P är jag i verkliga livet.

zabelle
1

#9 ha ha ha Skrattande

Zabelle   

Pialinn
0

Detta urklipp har jag i min bok.

Alla eller ingen

Tvättstugan behövdes rengöras. Alla var övertygade om att någon skulle göra det.

Vem som helst kunde ha gjort det, men ingen gjorde det för det var allas jobb.

Det hela slutade med att alla skyllde på någon när ingen gjorde vad vem som helst kunde gjort.

Jag städar alltid efter mej i mina vänners tvättstuga, så inte de ska bli beskyllda för något jag gjort.

Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

KaiPon
2

Jag vet att innan vi hade egen tvättmaskin så träffade jag en väldigt trevlig dam. Hon hade ett par gånger haft tvättstugan direkt efter mig, och en dag så stannade hon mig och påpekade att hon trodde att hon sällan sett tvättstugan såpass ren som efter att jag hade varit där. Skrattande Men det var mest för att jag brukade städa för att döda lite tid medans jag väntade på att sista lasset skulle bli klart, och då jag var klar så rensade jag då även alla luddfilter, sopade rent på golvet, och ibland även dammade av andra ytor och så.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

zabelle
1

#12 När jag bodde i lägenhet var det oftast de ungdomarna som var duktigast på att göra rent efter sig. Glad

Zabelle   

penke
0

Gå och säg till de som slarvat
inget Skrikandes,bara be dem göra rent efter sig eftersom de glömt det ..
(istället för att svälja ditt MUTTER o få ont i magen)

jag har kanske haft tur,
bara en..en o en½ gång har det slarvats före mig
jag blev sur o sa till på stört
sedan var problemet ur världen
½gången var luddigt tumlarfilter,10 sekunder så var det ordnat.

jag har hört om vissa bostadsområden,där har hyrsesvärlden vakter/tvättvärldar som styr upp och håller efter/ordning !!!
både mot stölder o smuts o spillFörvånad

Nu har jag ingen att skylla/skälla på..om det är stökigt i tvättstugan :- )

,  penke

examynia
0

problemet är att man inte vet vem som varit innan.. kan ju varit en tom tid innan jag kommer å tvättar å då har man ingen anng om vem som var innan.. å den som varit innan mig tar ju bort sin kloss när man tvättat klart å då vet man nte bilket lägehetsnummer som tvättat:(

penke
0

wow,tomma tider i tvättstugan !! Förvånad

jag hade antingen skrivna listor eller med nyckelkloss
jag hade oftast koll på vem,så jag kunde veta om jag kunde tjuvstarta min tvätt
(en del tvättade alltid HELA tiden,andra bara ..två maskiner/halva tiden)

i förra boendet,hade "vi" ofta riktigt kul disskusioner i tvättstugan
 när "vi" sprang på varandra där,hämtade,kollade om kusten var klar,
bokade tid osv. :- )
vi vara bara drygt 50 lgh .. (Brf.)

,  penke

examynia
0

ja vi har två stycken tvättstugor å de är INTE svårt att få en tid precis när man vill går jag ner nu kommer jag garanterat få en tid kl 19 i nån av dom.. så de är skönt..=)..

Maria
0

Sista hyreshuset vi bodde i så fick vi "låsbrickor" Man bokade med sitt lägenhetsnummer och låste upp dörren med låsbrickan.

Det innebar att ingen annan kunde komma in i tvättstugan på min bokade tid.

Det gällde bara att komma ihåg att hämta tvätten i tid för annars kunde man inte öppna dörren.

/Maria

examynia
0

jo men vi låser dörren med våran kloss så att bara jag kommer in när jag tvättar å de är bra tycker jag.. så länge ngen försover sig så deär låst på min tid av nån annan.. de har åxå hänt:P

Maria
0

#19 Det kan inte hända om man har låsbrickor för då öppnas dörren när tvättiden gått ut.

/Maria

examynia
0

ahaaa okej.. så då kan nån annan gå in även om min tvätt ät kvar där? de är ju smart då kan man slänga ut den personens tvätt:P

Maria
0

Jättesmart faktiskt.

De flesta var emot det nya systemet men när det väl var installerat så tyckte alla det var bra.

Man bokade sig på en liten "dataskärm" och där kunde man se flera veckor framåt vilka maskiner och tider som var lediga.

/Maria

examynia
0

aha ja de vore ju nåt.. men men får vara glada på detta ställe att vi fått renoverade tvättstugor å nya maskiner.. händer inte så mycket här annars:S

Mitralis
0

Sist vi tvättade så var den någon som hade tvättat någonting med gult skumgummi före oss. Vi hade gula skummgummibitar på all vår tvätt och så luktade den lite unket, fast den var nytvättad Obestämd

#1 Bor vi i samma förening? Förvånad Vi har en sådan lapp som ingen bryr sig i.

examynia
1

#24 de kanske ni gör Tungan ute