Vilken tro.
Kom på frågan när jag läste ett inlägg av Hans, vi har haft den förut men det var 2 år sedan.
Vilken tro har du..eller är du ateist. Jag var det fast jag sett otroliga saker men för 5 år sedan vände det men jag tror inte på gud.
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag är Ateist. Tror på mig själv.
/Mvh Sara - Sajtvärd på Dokumentärer
Medarbetare på Bullhundar
Besök gärna min blogg: loveradioblog.weebly.com
Jag säger precis som #1, jag är ateist och har varit det så länge jag kan minnas. Inte medlem i svenska kyrkan och tror på mig själv och allt som kan förklaras i biologiska, kemiska eller fysiska termer.
Den sortens religionsutövning som grundar sig på uttryck som "om gud vill", tycker jag bara är att frånsäga sig ansvar för sitt liv, går det åt skogen så var det inte mitt fel utan guds vilja.
Ateist! Med en slumrande agnostiker i ena lilltån, liksom för att va juste mot de som tror… Fast jag läste nånstans att det inte borde vara de religiösas ensamrätt att vara fundamentalister (:-)) så jag lutar mig på min ateistiska ryggrad :-)
- Tillräckligt bra är perfekt! -
Sorry lite ot men #1,2 det är väl så de här tjommarna presenterar sig?! :-) http://sv.m.wikipedia.org/wiki/LaVey-satanism
#4 Ja generalpuckon kommer i olika skepnader. 
..jag var oxå vetenskaps-troende..
,då skakade livet om mig
,och gjorde mig mer ödmjukt _nyfiken.
_(ergo. jag ..tror inte,jag lär)
, penke
#6 Ja det är olika. Själv är jag fullkomligt övertygad om att jag är lika obenägen att bli frälst av någonting som att jag är obenägen att bli alkoholist, det finns inte i denna lekamen helt enkelt.
Säger som #1 :=D
Jag har inte ens komfimerat mig.
Började på det, men slutade pga att jag inte trodde på något prästen sa, så tyckte det var onödigt att ens göra det.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag är troende men går inte i kyrkan. Jag tror och har upplevt mycket, Sen vad de är vet jag inte.
Men De räcker för mej för att jag ska må bra.
Men jag tror på mycket, Jag tror på människan djuren naturen, Att vi kommer bli mycket bättre på att ta hand om varandra och naturen
Men sen tror jag på en högre makt. Sen om de är en gubbe eller tanta som sitter där. De vet jag inte. Men tro de gör jag
Låter lite flummigt
#5 he he :-) #8 good for u! Blir beklämd över ungar som konfirmerar sig för presenterna eller grupptrycket…
#10 Ja precis, tror många gör det bara för just presenterna
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag säger som Gunde "Ingenting é omöjligt" (fast han kanske menar nåt annat)
..kanske för att jag tycker det är jobbigt att ha bestämda åsikter om saker, helst då om jag får "mothugg".
#3 Och "vara lite juste mot dem som tror"
Det finns många saker att tro på och "verka för". Eller tvärtom…Här kommer några exempel:
- Vetenskap - "Big Bang" - Evolution
- Kristendomen, Adam och Eva, Bibeln, 10 guds bud
- 4 elementen, jord, eld, luft och vatten
- Andlighet-själslighet
- Antroposofi
- Astrologi
- Djurens rätt i samhället
- Hinduism
- Jämlikhet - Alla människors lika värde
- Jämställdhet - Genus Kvinna - Man, samma rättigheter och skyldigheter
- Liv efter döden, själavandring
- Reinkarnation - pånyttfödelse
- Robert Lind i Kramfors
- Sig själv
- Slumpen, tillfälligheter, ödet
- Utomjordingar
Bara ett litet axplock…
Jag tror!…att man kommer långt med en icke-fördömande inställning till all slags tro.
"Vilken tro" heter tråden.
Jag kommer inte på något som är, min tro. Inte är medlem i svenska kyrkan, inte är medlem någonstans.
Då det kvarstår. Jag tror på mig själv, och mina egna upplevelser vad dem än handlar om.
Vet inte vad jag ska svara. Men jag har en tro på något, men inte på någon vitklädd figur som sitter på ett moln.
Men jag var med om något för snart två år sedan som fick mig att börja fundera på om det ändå inte finns något som är värt att tro på?
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag är troende (Kristendom) men jag är absolut inte bokstavstroende. Skulle aldrig falla mig in att försöka "pådyvla" någon annan min tro.
Jag är dessutom skeptiker i många fall och har inga problem med att min tro krockar med evolutionsteorin. Tycker inte alls de är motsatser.
Jag skulle heller aldrig ge mig in i en diskussion om Guds existens för jag kan inte bevisa det och skulle "falla platt" efter första inlägget.
/Maria
Mer eller mindre…
Antroposofi
Vetenskap men inte i tro
4 elementen, jord, eld, luft och vatten
Andlighet-själslighet
Astrologi
Djurens rätt i samhället
Hinduism
Jämlikhet - Alla människors lika värde
Jämställdhet - Genus Kvinna - Man, samma rättigheter och skyldigheter
Liv efter döden, själavandring
Reinkarnation - pånyttfödelse()comsi-comsa)
Mig själv
Slumpen, tillfälligheter, ödet
Utomjordingar
Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.
Hemsida www.livskvalitet-2.se kliv in!
Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.
Jag är ateist, gick ur svenska kyrkan för jättelänge sedan men respekterar de som är troende.
Jag är troende och medlem i svenska kyrkan.
Av födsel och ohejdad vana kanske….
Tror inte att det sitter en man på ett moln och tittar ner på oss. Men något "finns" som jag kan hämta kraft ur, det räcker gott för mig.
Zabelle
#12 fast jag tolkade ämnet som religiös tro. Jag tror på jämlikhet och jämställdhet men det är inte något som jag har som religion utan som en värdegrund. Något att sträva mot inte att "tro" på… Men vad jag tror på är att skicka vidare en positiv handling. Tex om det saknas en tia för personen före i kön, har jag kontanter så halar jag upp och erbjuder den. Man kan ju hoppas att det på sikt kan återgäldas när jag är i knipa någon gång… What goes around comes around. Och målet är förstås inte att jag ska tjäna på det personligen, utan att det blir ett najsare samhälle för alla! Det tror jag på, även om det inte heller är nån gud inblandad ;-)
Tro!!!Gör jag på det som inte finns o Universum..
Jag är skeptisk med..har full förståelse för att jag är lulli…
Men det jag har sett o det jag har hört o det jag vet, kan ingen ta i från mig..Men jag kan inte bevisa o jag kan inte göra så någon annan ser det jag ser..Utan det är mina syner…
Sen så skall vi inte veta allt…
Lena.
Lena.P är jag i verkliga livet.